واژه نامه بلاکچین

واژه نامه بلاکچین

واژه نامه بلاکچین

All | # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z آ ا ب پ ت ج چ ح س ه و
There are currently 13 names in this directory beginning with the letter G.
G

Gains‏ (‏سود):
افزایش قیمت یک دارایی یا کسب سود در معاملات

Gas‏ (‏گس):
اصطلاحی است که ابتدا در شبکه اتریوم استفاده شد و به منظور محاسبه کارمزد تراکنش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. گس، سوخت شبکه اتریوم بوده و به منظور محاسبه مقدار توان محاسباتی مورد نیاز برای اجرای یک دستور در شبکه اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Gas Limit‏ (‏حد گس):
گس لیمیت، حداقل گس مورد نیاز برای اجرای یک دستور در پلتفرم اتریوم است. این مقدار توسط کاربر تعیین نمی‌شود و به حجم محاسبات مورد نیاز برای اجرای یک دستور در پلتفرم محاسباتی شبکه اتریوم بستگی دارد.

Gas Price‏ (‏قیمت گس):
اصطلاح مورد استفاده در پلتفرم اتریوم بوده و به قیمتی اشاره دارد که تمایل دارید برای تراکنش پرداخت کنید. هرچه قیمت گس بالاتر انتخاب شود، ماینرهای شبکه تمایل بیشتری برای تایید تراکنش شما دارند.

Gavin Wood‏ (‏گوین وود):
یکی از هم‌بنیانگذاران شبکه اتریوم و توسعه‌دهنده اصلی زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی در شبکه اتریوم است. او همچنین بنیانگذار شبکه پولکادات است.

Genesis Block‏ (‏بلاک جنسیس):
اولین بلاک اطلاعات که پردازش، تایید و استخراج شده تا بلاک چین جدید شکل بگیرد. اغلب اوقات به آن، بلاک صفر یا بلاک ۱ نیز می‌گویند.

Github‏ (‏گیت هاب):
بستری است که توسعه‌دهندگان یک شبکه و کدنویسان می‌توانند پروژه‌های خود را به اشتراک گذاشته و به صورت عمومی آن را منتشر کنند.

Gold-Backed Cryptocurrency‏ (‏ارز دیجیتال با پشتوانه طلا):
کوین یا توکن صادر شده ای است که پشتوانه آن مقدار مشخصی طلا است. برای مثال، یک توکن با پشتوانه طلا به ازای هر یک واحد توکن ۱ گرم طلا در صندوقی به امانت گذاشته و ذخیره می‌کند. قیمت این توکن همواره برابر با قیمت ۱ گرم طلا خواهد بود.

Golden Cross‏ (‏تقاطع طلایی):
اصطلاحی است که در تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار گرفته و در آن میانگین متحرک با دوره زمانی کوتاهتر، میانگین متحرک با دوره زمانی بالاتر را به سمت بالا قطع می‌کند.

Governance Token‏ (‏توکن حاکمیتی):
توکنی است که به منظور رای‌گیری و تصمیم‌گیری در مورد برنامه و به طور کلی مدیریت یک شبکه غیرمتمرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

GPU‏ (‏واحد پردازش گرافیکی یا کارت گرافیک):
اصطلاح رایج‌تر، کارت گرافیک است و یکی از چیپ‌های رایانه است که تصاویر سه‌بعدی در رایانه‌ها ایجاد می‌کند، برخی از شبکه‌های بلاکچین برای استخراج بلاک‌ها از آن استفاده می‌کنند.

Group Mining‏ (‏استخراج گروهی):
اصطلاحی دیگر برای استخر ماینینگ است. گروهی از ماینرها که توان محاسباتی دستگاه‌های استخراج خود را تجمیع کرده تا در نهایت شانس بالاتری برای استخراج یک رمز ارز داشته باشند.

Gwei‏ (‏جیوه):
Wei کوچکترین واحد بخش پذیر رمز ارز اتر بوده و جیوه معادل یک میلیارد wei است. کارمزد تراکنش های شبکه اتریوم با واحد Gwei محاسبه می‌شود.