فایل کوین چیست؟

فایل کوین چیست؟
ارزهای دیجیتال مقالات آموزشی

فایل کوین چیست؟

فایل کوین یک پروتکل غیرمتمرکز مبتنی بر شبکه بلاک چین است که به هر کسی امکان می‌دهد، فضای ذخیره سازی اضافی را از طریق رایانه خود اجاره کند. ارز دیجیتال مورد استفاده در این شبکه بلاک چینی، رمز ارز FIL نام دارد. به همین ترتیب، هر کسی می تواند فضای ذخیره سازی را از شبکه خریداری کند. با اجازه دادن به هر کسی در جهان برای پیوستن به شبکه، می‌توان منبع عظیمی از ذخیره‌سازی داده ایجاد کرد. بلاکچین فایل کوین یکی از کاربردی‌ترین، جسورانه‌ترین و پیچیده‌ترین بلاکچین‌های موجود در جهان است.

این یک سیستم ذخیره سازی غیر متمرکز است که هدف آن ذخیره “مهم ترین اطلاعات بشریت” است. برخلاف رقبای ذخیره ‌سازی ابری مانند Google Drive یا Dropbox، Filecoin از یک سرور متمرکز برای مدیریت اطلاعات روی سیستم خود استفاده نمی‌کند:

داده‌ها بر روی یک بلاک چین همتا به همتا ذخیره می‌شوند و برای کاربرانی که به تنهایی فضای ذخیره‌ سازی را فراهم می‌کنند، می تواند درآمد زایی شود. بدون یک مرجع مرکزی، قیمت خدمات Filecoin تعیین نمی شود، در عوض، سیستم غیرمتمرکز به عنوان یک بازار آزاد عمل می کند که ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی، قیمت های خود را تعیین می کنند و کاربرانی که به دنبال فضای ذخیره سازی هستند، پیشنهاد مورد نظر خود را بر اساس عواملی مانند هزینه ارائه می دهند.

فایل کوین چیست؟
ارزدیجیتال فایل کوین

فایل کوین چگونه عمل می‌کند؟

به طور کلی، کاربران در شبکه فایل کوین به سه دسته تقسیم می‌شوند: مشتریان (Clients)، ماینرهای ذخیره سازی (Storage Miners) و ماینرهای بازیابی (Retrieval Miners).ارائه دهندگان بلاکچین فایل کوین در واقع ماینرها یا کامپیوترهایی هستند که می‌توانند به اینترنت وصل شوند و فضای دیسک اضافی برای ذخیره اطلاعات دارند. این ماینرها با مشارکت در زنجیره ذخیره‌سازی اطلاعات می‌توانند ارز دیجیتال فایل کوین (FIL) پاداش بگیرند. از سوی دیگر ارائه دهندگان ذخیره‌سازی در شبکه فایل کوین نیازی به تبلیغ خود ندارند؛ زیرا بلاکچین فایل کوین به گونه‌ای طراحی شده است که با ایجاد فضای کاربری راحت و شفاف، اکوسیستم خلاقانه و غیرمتمرکز به بهترین شکل ارائه دهندگان را به مشتریان متصل می‌کند.

مکانیزم بلاک چین برای ثبت معاملات استفاده می شود File Coin، یک پروتکل باز است و توسط یک بلاک چین پشتیبانی می شود که تعهدات انجام شده توسط شرکت کنندگان شبکه را با تراکنش های انجام شده با استفاده از FIL، ارز اصلی بلاک چین، ثبت می کند. بلاک چین بر اساس اثبات تکرار و اثبات فضا، زمان است.web3 به بلاکچین فایل کوین اجازه می‌دهد که بتواند یک پرونده را بین افراد مختلف به اشتراک بگذارد.

در Filecoin، کاربران برای ذخیره فایل های خود، پول پرداخت می کنند. رایانه‌ها مسئول ذخیره‌سازی فایل‌ها هستند و ثابت می‌کنند که فایل‌ها را به‌درستی ذخیره کرده‌اند. هر کسی که می خواهد فایل های خود را ذخیره کند یا برای ذخیره فایل های کاربران دیگر پول دریافت کند، می تواند به Filecoin بپیوندد. فضای ذخیره سازی موجود و قیمت آن، توسط هیچ شرکتی کنترل نمی شود. در عوض، Filecoin بازارهای باز را برای ذخیره و بازیابی فایل‌هایی که هر کسی می‌تواند در آن شرکت کند، تسهیل می‌کند.

رمز ارز FIL
فایل کوین چگونه عمل می‌کند؟

فایل کوین شامل یک بلاک چین و ارز دیجیتال بومی بنام (FIL) است. ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی واحدهای FIL را برای ذخیره به دست می آورند. بلاک‌چین فایل ‌کوین، تراکنش‌های ارسال و دریافت FIL را به همراه مدارک ارائه‌ دهندگان فضای ذخیره سازی مبنی بر اینکه فایل‌های خود را به درستی ذخیره می‌کنند، ثبت می‌کند.

دوج کوین چیست؟

کاربرد فایل کوین برای کاربران

Filecoin به کاربران امکان می دهد فایل های خود را با قیمت های فوق رقابتی ذخیره کنند و تأیید کنند که فایل های آنها به درستی ذخیره می شود.کاربران می‌توانند با توجه به مزیتهای هر یک از ارائه دهنده ها شامل هزینه، سرعت و کیفیت، گزینه مناسب را انتخاب کنند. برنامه‌هایی که Filecoin را پیاده‌سازی می‌کنند می‌توانند با هر ارائه‌دهنده ذخیره‌سازی در شبکه، مذاکره کنند. برخلاف سیستم های ذخیره سازی متمرکز، نیازی به پیاده سازی API متفاوت برای هر ارائه دهنده ای نیست.

مشاهده  عملگرها در برنامه نویسی سالیدیتی
کاربرد فایل کوین برای کاربران
کاربرد فایل کوین برای کاربران

در هر زمان، کاربران می توانند با مشاهده شواهد موجود در بلاک چین فایل کوین، بررسی کنند که فایل های آنها به درستی ذخیره شده است.

امکانات Filecoin برای ارائه دهندگان ذخیره سازی

Filecoin به ارائه دهندگان ذخیره سازی امکان می دهد تا فضای ذخیره سازی خود را در بازار آزاد بفروشند. ارائه‌ دهندگان فضای ذخیره‌سازی، می توانند شامل افراد و سازمان‌هایی باشند که ذخیره ‌سازی را اجرا می‌کنند و برای انجام این کار توکن‌های Filecoin کسب می‌کنند.

ارائه‌دهنده ذخیره‌سازی می‌تواند هر رایانه متصل به اینترنت با فضای دیسک اضافی یا یک سیستم اختصاصی با فضای ذخیره‌سازی زیاد باشد که به طور خاص برای Filecoin ساخته شده است. بلاک چین Filecoin به ارائه‌دهندگان ذخیره‌سازی برای کمک به ذخیره‌ سازی مفید در اینترنت، پاداش می‌دهد.

هنگامی که یک ارائه دهنده ذخیره سازی پروتکل Filecoin را پیاده سازی می کند، به کل بازار کاربران Filecoin دسترسی پیدا خواهد کرد. ارائه دهندگان نیازی به طراحی API ذخیره سازی خود ندارند زیرا این کار توسط پروتکل و شبکه فایل کوین انجام می شود. Filecoin با حذف موانع ورود، یک اکوسیستم پر رونق و غیرمتمرکز از ارائه دهندگان ذخیره سازی مستقل را ایجاد می کند.

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) چیست

استخراج فایل کوین (Filecoin)

ماینرها در شبکه فایل کوین به دو دسته ماینرهای ذخیره سازی (Storage Miners) و ماینرهای بازیابی (Retrieval Miners) تقسیم می‌شوند. بنابراین، در فایل کوین شاهد دو بازار ذخیره سازی (Storage Market) و حافظه بازیابی (Retrieval Market) هستیم.

استخراج کنندگان ذخیره سازی: در ازای دریافت FIL، استخراج کنندگان ذخیره سازی (یا ارائه دهندگان ذخیره سازی) منابع محاسباتی خود را در دسترس مشتریان قرار می دهند. استخراج‌کنندگان ذخیره‌سازی قیمت پیشنهادی ذخیره‌سازی خود را در بازار آزاد Filecoin به همراه ویژگی‌های دیگر مانند سرعت و پهنای باند تعیین می‌کنند، در حالی که مشتریان می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا این مورد با نیازها و بودجه آنها مطابقت دارد یا خیر.

استخراج فایل کوین (Filecoin)
استخراج فایل کوین

ماینرهای بازیابی: ماینرهای بازیابی فایل های خاصی را برای مشتریان خود در ازای دریافت FIL بازیابی می کنند. هزینه خدمات ماینرهای بازیابی بر اساس حجم فایلی که بازیابی می‌کنند و سرعت پاسخگویی آن‌ها است که خود به پهنای باند آن‌ها بستگی دارد.

مشتریان: مشتریان از شبکه Filecoin استفاده می کنند تا استخراج کننده ذخیره یا استخراج کننده بازیابی را پیدا کنند که به بهترین وجه با نیازهای آنها (ظرفیت ذخیره سازی، مدت زمان ذخیره سازی و قیمت) مناسب است. هنگامی که آنها یک ماینر را انتخاب کردند، قراردادی را منعقد می کنند که FIL لازم را قفل می کند. ترکیب نهایی یا “معامله” در بلاک چین منتشر می شود و مشتریان پس از پیشرفت کار به استخراج کننده خود به صورت تدریجی، مبلغ مورد نظر را پرداخت می کنند.

مشاهده  هارد فورک در بلاک چین چیست

ماینرها باید مدارک منظمی را به شبکه ارائه کنند که نشان دهد شرایط قرارداد ذخیره سازی خود را تحویل می دهند. اگر مدرکی وجود نداشته باشد، تاخیر داشته باشد، یا در غیر این صورت رضایت بخش نباشد، هزینه FIL ماینر کاهش می یابد.

هدف فایل کوین این است که به افراد و سازمان ها اجازه دهد تا خدمات ذخیره سازی داده را با کسری از هزینه و پیچیدگی رقبای بزرگ این صنعت، ارائه دهند. در ازای هزینه FIL، مشتریان خدمات انعطاف‌پذیرتری دریافت می‌کنند که به آنها امکان می‌دهد دقیقاً مقدار فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز خود را بپردازند. همچنین می‌توان داده‌ها را به صورت جهانی در شبکه Filecoin در دسترس قرار داد و از فناوری‌های افزایش حریم خصوصی بهره برد.

از لحاظ عملکردی، از Filecoin می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

خرید و فروش داده در مبادلات داده و بازارها.

منابع داده های ارزشمند را به صورت ایمن، ذخیره و توزیع کنید، از جمله دانشنامه ها، اسناد تاریخی، آثار ادبی و مقالات علمی.

ارائه خدمات بلاک چین شامل ذخیره سازی، زنجیره تامین و dApps.

تسهیل پرداخت برای خدمات کالا از طریق توکن FIL.

فایل کوین چگونه عمل می‌کند؟

ذخیره سازی طولانی مدت، برای مقادیر زیادی از داده های مشتری فراهم کنید.

به‌عنوان یک ذخیره‌سازی غیرمتمرکز، عمل کنید، که توسط یک سرویس ذخیره‌سازی ابری پشتیبانی می‌شود.

با در نظر گرفتن این قابلیت، فایل کوین تعداد مشارکت و برنامه های کاربردی در دنیای واقعی را اعلام کرده است.

ارز دیجیتال آوالانچ یا آواکس چیست؟

مزایای استفاده از فایل کوین

هزینه:  با ایجاد یک بازار آزاد بزرگتر برای ذخیره سازی داده، قیمت کاهش میابد.

مقیاس: گرد هم آوردن میلیون ها رایانه در سراسر جهان، یک شبکه ذخیره سازی عظیم ایجاد می کند.

اقتصاد: به جای ساخت رایانه های ذخیره سازی جدید، Filecoin از منابع موجود استفاده می کند.

ایمنی: در حالی که Dropbox و iCloud هک شده‌اند، یک شبکه غیرمتمرکز به این معنی است که هیچ نقطه حمله واحدی وجود ندارد و به خطر افتادن آن سخت‌تر می‌شود.

آیا می دانستید؟

در سال 2012، دراپ باکس هک شد و 68 میلیون رمز عبور کاربر در اینترنت به بیرون درز کرد.

امکانات فایل کوین

آیا Filecoin معایبی دارد؟

برخی از مشکلات احتمالی Filecoin عبارتند از:

سرعت: به جای دسترسی به یک سرور، باید به چندین سرور دسترسی داشته باشد تا در صورت لزوم اسناد را کنار هم قرار دهد. این بستگی به آنلاین بودن سرورها و سرعت اینترنت دارد.

Dapp:  با پردازش تراکنش ها با استفاده از ارز رمزنگاری شده Filecoin، مانعی برای ورود ایجاد می کند، زیرا شخصی باید سکه دیگری بخرد و برای استفاده از این سرویس آن را مبادله کند.

آیا ارزدیجیتال FIL امن است؟

ذخیره اسناد خود در رایانه شخص دیگری خطرناک است. با این حال، Filecoin داده ها را تقسیم می کند، کمی مانند خرد کردن آن، بنابراین هیچ کس نمی تواند آن ها را با هم ترکیب کند. با این حال، می‌داند که داده‌ها، چگونه با هم تطبیق می‌یابند و در صورت درخواست آن‌ها را مجدداً مرتب می‌کند.

آیا ارزدیجیتال FIL امن است؟

این بدان معنی است که میزبان نمی تواند به سادگی سند را در رایانه خود هک کند و به فایل های کاربر دسترسی پیدا کند. اگر آنها سعی می کردند آن را هک کنند، فقط جریانی از داده های بی معنی را پیدا می کردند.

کیف پول های پشتیبان کننده ارز دیجیتال FIL

برای ذخیره سازی ارز دیجیتال فایل کوین FIL می توانید از کیف پول هایی که در ادامه به شما معرفی می نماییم، استفاده نمایید.

مشاهده  تفاوت صرافی متمرکز و غیرمتمرکز چیست؟

1.کیف پول لوتوس Lotus: از این کیف پول می توانید برای اجرای نودها و اتصال به لجر استفاده نمایید.

2.کیف پول گلیف Glif :Glif را می توان به عنوان یک رابط تحت وب معرفی نمود. کاربران می توانند این کیف پول را به لجر نیز متصل نمایند.

3.کیف پول Filfox: یکی از کیف پول های تحت وب می باشد که می توانید برای ذخیره سازی ارز دیجیتال FIL از آن استفاده نمایید.FilFox والت رسمی فایل کوین است که امکان ذخیره سازی و ارسال و برداشت توکن FIL را در اختیار شما قرار می دهد.

با مراجعه به آدرس https://wallet.filfox.info در صورتی که قصد ساخت یک کیف پول جدید برای رمز ارز FIL دارید، روی گزینه “Create Wallet” کلیک کنید. در صورتی که پیش از این کیف پول ساخته‌اید و می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید، روی “Import Wallet” کلیک کنید.با کلیک روی “Create Wallet” و تایید شرایط استفاده، صفحه تنظیم رمز عبور نمایش داده می‌شود. پس از تعیین یک رمز عبور حداقل 8 کاراکتری، به صفحه بعدی هدایت می‌شوید.در این بخش کلمات بازیابی کیف پول خود را مشاهده می‌کنید. حتما این کلمات را یادداشت و در جای امنی نگه دارید، زیرا دسترسی شما به والت فایل کوین فقط از طریق ارائه این کلمات امکان پذیر خواهد بود. همچنین هر فردی با داشتن این کلمات، قادر به دسترسی به کیف پول رمز ارز FIL شما خواهد بود.پس از یادداشت و کلیک روی “I have backed up, next”، از شما خواسته می‌شود که 12 کلمه ارائه شده در مرحله قبلی را به ترتیب وارد کنید. با وارد کردن کلمات و رد شدن از این مرحله، کیف پول شما ساخته می‌شود

در بخش زیر کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری دیگری که از فایل کوین پشتیبانی می کنند به صورت لیست برای شما آورده شده است.جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت کیف پول های مربوطه مراجعه و اطلاعات مربوط به پشتیبانی از فایل کوین را مطالعه نمایید.

  • کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S
  • کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X
  • کیف پول نرم افزاری تراست Trust:تراست ولت را می توان با اختلاف بهترین کیف پول برای نگه داری FileCoin معرفی کرد.
  • کیف پول نرم افزاری اتمیک Atomic
  • کیف پول نرم افزاری مث ولت MathWallet
  • کیف پول نرم افزاری Im Token

نتیجه گیری مقاله فایل کوین چیست؟

دست زدن به برخی از FIL ها، اکنون آسان‌تر از همیشه است و در بیشتر موارد فقط چند دقیقه طول می‌کشد. اگر مشتریان تصمیم بگیرند به خدمات غیرمتمرکز اعتماد کنند، می توانند در هزینه های زیادی صرفه جویی کنند.

این پول همچنین مستقیماً به اقتصاد باز می گردد زیرا به افراد و مشاغل کوچک می رسد که می تواند تاثیر مثبت قابل توجهی بر زندگی مردم داشته باشد.​

اگرچه پروژه Filecoin به لحاظ فنی بسیار قدرتمند و منحصر بفرد است، اما برای سرمایه گذاری در آن باید محتاط بود. در زمان آغاز خرید و فروش فایل کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال، فقط 0.5 درصد از کل ذخایر رمز ارز FIL در گردش بود. تورم بالای این ارز دیجیتال طی سال‌های آینده و ورود سایر ارزهای FIL به چرخه معاملاتی می‌تواند منجر به افت احتمالی شدید قیمت این ارز دیجیتال شود.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین دوره ها

برچسب های محبوب

Mapping Solidity Inheritance آموزش برنامه نویسی سالیدیتی آموزش سالیدیتی آموزش قرارداد هوشمند اجزای قرارداد هوشمند ارز دیجیتال اتریوم ارز دیجیتال یونی ارزهای متاورسی الگوریتم اثبات کار الگوریتم اجماع امنیت کیف پول اهمیت قرارداد هوشمند اپلیکیشن متمرکز برنامه نویس سالیدیتی برنامه نویسی اتریوم برنامه نویسی بلاکچین برنامه نویسی ریمیکس برنامه نویسی سالیدیتی برنامه نویسی شی‌ گرا برنامه نویسی قرارداد هوشمند بلاکچین بلاک چین اتریوم بهترین ارزهای دیجیتال ترون چیست توسعه دهنده سالیدیتی صرافی های ارزدیجیتال صرافی‌ غیرمتمرکز قرارداد هوشمند قیمت پولکادات متاورس مزایای قرارداد هوشمند نوشتن سیستم رای گیری با سالیدیتی نوشتن قرارداد هوشمند واقعیت مجازی متاورس ویژگی‌های اتریوم پلتفرم های ارزدیجیتال پیش نیاز قرارداد هوشمند کاربرد قرارداد هوشمند کد نویسی سالیدیتی کسب درآمد با قرارداد هوشمند کسب درآمد در متاورس کیف پول ارزدیجیتال کیف پول الکترونیکی کیف پول نرم‌افزاری