وبلاگ

راه های افزایش امنیت کیف پول الکترونیکی

راه های افزایش امنیت کیف پول الکترونیکی
مفاهیم پایه

راه های افزایش امنیت کیف پول الکترونیکی

در این مقاله قصد داریم  به بررسی کیف پول‌های الکترونیکی بپردازیم و راه‌های افزایش امنیت کیف پول مجازی، را به شما بگوییم تا به‌راحتی بتوانید از این خدمات بسیار جذاب برای تراکنش‌های غیر نقد خود استفاده کنید. جالب است بدانید کیف پول‌های موبایل سالیانه بیش از 140 میلیون کاربر جدید را جذب می‌کند و در سال 2022 ارزش مالی آن به 14 تریلیون دلار رسید.

زمانی که اسم کیف پول مجازی و یا الکترونیکی به میان می‌آید ممکن است سؤالاتی در ذهن شما ایجاد شود که:

– این کیف پول چه کاربردی دارد؟

– چگونه کیف پول می‌تواند امنیت حفظ اطلاعات کاربران را افزایش دهد؟

نگران نباشید به‌تمامی این سؤال‌ها در ادامه پاسخ خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.​

کیف پول الکترونیکی چیست؟

تعریف کیف پول الکترونیکی با عنوان خود رابطه مستقیم دارد و معنی کیف پول الکترونیکی در واقع یعنی یک کیف پول الکترونیکی. به‌عبارت‌دیگر، کیف پول الکترونیکی یک سیستم پرداخت دیجیتال است که اطلاعات پرداخت کاربر را پیگیری می‌کند.

هنگامی که یک مشتری در یک سایت یا اپلیکیشن وارد صفحه پرداخت می‌شود، کیف پول الکترونیکی به‌سرعت اطلاعات کاربر را در محل برای تراکنش‌های فوری ارائه می‌دهد. شما می‌توانید به‌ راحتی یک حساب کیف پول الکترونیکی نصب‌کرده تا همیشه در دسترس شما باشد.

 افزایش امنیت کیف پول الکترونیکی
کیف پول الکترونیکی

ممکن است برخی از اطلاعات شما در کیف پول الکترونیکی ذخیره شوند که با ذخیره شدن اطلاعات دیگر شما نیاز به  استفاده از کارت فیزیکی ندارید. اما بسیار دقت کنید تا از امنیت کیف پول الکترونیکی خود مطلع شوید. اطلاعاتی که ممکن است ذخیره شود، اعم از: اطلاعات کارت اعتباری و داده‌های نقدی، اطلاعات بانک و پلتفرم پرداخت.

انواع کیف پول الکترونیکی

همه سیستم‌های پرداخت، یکسان نیستند و کیف پول‌ها نیز خدمات یکسانی ندارند. با تکامل و پیشرفت ثانیه‌ای فناوری، این تفاوت را می‌توان به‌راحتی مشخص کرد. کیف پول‌های الکتریکی و دیجیتال به‌صورت گسترده مورداستفاده قرار می‌گیرند.

مشاهده  متاورس (Metaverse) چیست؟

اما به‌طورکلی ما سه نوع کیف پول داریم. در فضای تجارت الکترونیک می‌توان به کیف پول الکترونیکی، کیف پول دیجیتال و موبایل اشاره کرد. ممکن است آنها بتوانند اغلب همپوشانی  توانایی‌ها را انجام بدهند، اما کاربردی یکسان ندارند.

درحالی‌که برنامه‌های موبایل متفاوت از وب‌سایت‌ها هستند و برنامه‌نویسی متفاوتی انجام‌گرفته است، اما ممکن است بسیاری از راه‌حل‌ها هم به‌صورت آنلاین بر روی موبایل در یک برنامه وهم کامپیوتر کار کنند. برای این منظور می‌توان به بازار paypal اشاره کرد. در این برنامه هم می‌توانید به خریدهای خود بپردازید و هم به‌عنوان راه‌حل تجارت الکترونیک تجاری نگاه کنید.

تفاوت کیف پول موبایل، دیجیتال و الکترونیکی

در ادامه می‌خواهیم به تفاوت این سه کیف پول اشاره کنیم.

کیف پول دیجیتال

افزایش امنیت کیف پول دیجیتال
کیف پول دیجیتال

کیف پول‌های دیجیتال به کیف پول‌هایی می‌گویند که اطلاعات خرید آنلاین شخص را در خود جای می‌دهند. این کیف پول‌ها در واقع بیش‌تر به‌صورت آنلاین مورداستفاده قرار می‌گیرند اما در مواردی  بر روی دستگاه‌های دیگر نیز کار می‌کنند. از مواردی که به‌صورت گسترده مورداستفاده قرار می‌گیرند، می‌توان به گوگل اشاره کرد.گوگل  هم روی تلفن، تبلت، لپ تاب و به‌صورت آنلاین  برای تجارت الکترونیک کار می‌کند.

کیف پول الکترونیکی

کیف پول‌های الکترونیکی به اپلیکیشن کیف پول الکترونیکی تلقی می‌شود و بر روی تمامی دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت‌ها فعال می‌شوند.

کیف پول موبایل

کیف پول موبایل درواقع یک گزینه درحال‌رشد است. این کیف پول‌ها رشد بسیار زیادی خواهند داشت و پیش‌بینی کرده‌اند که از سال 2018 تا 2025  ارزش cagr رشد 7/15 درصدی خواهد داشت.

مقایسه امنیت کیف پول‌های ارز دیجیتال

کیف پول‌های ارز دیجیتال به سه دسته کاغذی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم می‌شوند. یک واقعیتی که وجود دارد این است که امنیت کیف پول کاغذی بسیار بالاتر است.

افزایش امنیت کیف پول موبایل
کیف پول موبایل

یکی از دلایلی که باعث امنیت این کیف پول می‌شود، دخیل نبودن  هیچ نوع تکنولوژی در آن است. شما به‌راحتی اطلاعات و دارایی‌های خود را پرینت می‌گیرید. هیچ هکری نمی‌تواند بر آن دسترسی داشته باشد.

مشاهده  توکن سوزی چیست و چرا انجام می‌شود؟

در میان دو کیف پول نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، باید به شما بگویم که امنیت کیف پول‌های سخت‌افزاری به‌مراتب بالاتر از کیف پول‌های نرم‌افزاری است. کیف پول‌های سخت‌افزاری اطلاعات و دارایی‌های شمارا بر خلاف کیف پول‌های نرم‌افزاری، آفلاین انجام می‌دهند.

آموزش برنامه نویسی سالیدیتی

6 راهکار طلایی امنیت کیف پول ارز دیجیتالی

در ادامه به راهکارهایی می‌پردازیم که باعث می‌شوند امنیت کیف پول شما بالاتر برود.

1.احراز هویت دوعاملی برای ورود کاربر

بیش‌تر کیف پول‌ها برای قسمت ورود کاربران آپشن احراز هویت دوعاملی را فعال کرده‌اند. در این روش علاوه بر رمز عبور کاربری خود، یک رمز یکبار مصرف برای شماره تماس شما یا به‌صورت ایمیل ارسال می‌شود. این کدها هر 30 ثانیه یکبار منقضی می‌شود و سطح امنیت کیف پول شمارا بسیار افزایش می‌دهد.

2.کیف پول خود را از حالت به‌روزرسانی خودکار خارج کنید

توسعه‌دهنده‌های کیف پول‌ها همواره در حال افزایش امنیت کیف پول شما تلاش می‌کنند و با ارائه نسخه آپدیت شده به ارتقای امنیت کیف پول شما کمک می‌کنند.

نکته که مهم است این است که نباید اجازه بدهید به‌صورت خودکار  کیف پول شما به‌روزرسانی شود. اجازه بدهید چند روز بعد از هر نسخه جدید به بروز رسانی کیف پول خود بپردازید تا تمامی باگ‌های احتمالی رفع شود.

3.استفاده از کیف پول سخت‌افزاری

بسیاری از کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که برای ذخیره دارایی‌های خود از کیف پول سخت‌افزاری استفاده کنید زیرا به‌صورت آفلاین نیز می‌توانید دارایی‌های خود را ذخیره کنید.

افزایش امنیت کیف پول ارز دیجیتال
راهکار طلایی امنیت کیف پول ارز دیجیتالی

4.استفاده از اینترنت امن

سعی کنید هنگامی که وارد کیف پول خود می‌شوید و می‌خواهید با آن کار کنید از اینترنت خصوصی خود استفاده کنید.

مشاهده  کیف پول تراست والت Trust Wallet

5.از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

زمانی که می‌خواهید وارد دنیای دیجیتال بشوید باید خود را برای هر احتمالی آماده کنید. توصیه ما به شما این است که از دارایی‌های خود در کیف دیجیتالی، یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز هر مشکلی از طریق داده‌های پشتیبان به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشید.

6.کلید خصوصی کیف پول خود را به کسی ندهید

هنگام استفاده از کیف دیجیتالی، به شما یک کلید داده می‌شود که متشکل شده از 12 یا 24 حرف یا عدد انگلیسی است. این کلید مانند رمز کارت بانکی شماست و نباید در اختیار کسی قرار دهید.

وام دهی در ارزهای دیجیتال

جمع بندی مقاله راه های افزایش امنیت کیف پول الکترونیکی

در این مقاله به بسیاری از نکات برای امنیت کیف پول پرداختیم و با انواع کیف پول‌ها آشنا شدیم. در ادامه یک جمع‌بندی کلی راجع به امنیت کیف پول و راهکارهای آن به شما خواهیم گفت.

افزایش امنیت کیف پول
راه های افزایش
امنیت کیف پول الکترونیکی
  1. برای حفظ دارایی‌های خود حتماً  رمز کیف پول دارایی‌های سخت‌افزاری و کاغذی خود را از کیف پول‌های نرم‌افزاری جدا کنید.
  2. هیچ‌گاه یک عبارت الکترونیکی را برای چند کیف پول استفاده نکنید.
  3. علاوه بر کلمه عبور یک‌لایه امنیتی مانند تشخیص چهره یا اثر انگشت اضافه کنید.
  4. حتماً از کیف خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و کلید خصوصی کیف پول خود را در اختیار کسی قرار ندهید.
  5. از اینترنت خصوصی و امن برای کیف پول خود استفاده کنید و بهترین گزینه برای ذخیره دارایی‌هایتان قطعاً کیف پول سخت‌افزاری هست.
  6. کیف پول الکترونیکی یک سیستم پرداخت دیجیتال است که اطلاعات پرداخت کاربر را پیگیری می‌کند.
  7. کیف پول موبایل درواقع یک گزینه درحال‌رشد است. این کیف پول‌ها رشد بسیار زیادی خواهند داشت و پیش‌بینی کرده‌اند که از سال 2018 تا 2025 ارزش cagr رشد 7/15 درصدی خواهد داشت.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین دوره ها

برچسب های محبوب

Mapping Solidity Inheritance آموزش برنامه نویسی سالیدیتی آموزش سالیدیتی آموزش قرارداد هوشمند اجزای قرارداد هوشمند ارز دیجیتال اتریوم ارز دیجیتال یونی ارزهای متاورسی الگوریتم اثبات کار الگوریتم اجماع امنیت کیف پول اهمیت قرارداد هوشمند اپلیکیشن متمرکز برنامه نویس سالیدیتی برنامه نویسی اتریوم برنامه نویسی بلاکچین برنامه نویسی ریمیکس برنامه نویسی سالیدیتی برنامه نویسی شی‌ گرا برنامه نویسی قرارداد هوشمند بلاکچین بلاک چین اتریوم بهترین ارزهای دیجیتال ترون چیست توسعه دهنده سالیدیتی صرافی های ارزدیجیتال صرافی‌ غیرمتمرکز قرارداد هوشمند قیمت پولکادات متاورس مزایای قرارداد هوشمند نوشتن سیستم رای گیری با سالیدیتی نوشتن قرارداد هوشمند واقعیت مجازی متاورس ویژگی‌های اتریوم پلتفرم های ارزدیجیتال پیش نیاز قرارداد هوشمند کاربرد قرارداد هوشمند کد نویسی سالیدیتی کسب درآمد با قرارداد هوشمند کسب درآمد در متاورس کیف پول ارزدیجیتال کیف پول الکترونیکی کیف پول نرم‌افزاری