وبلاگ

هایپرلجر فابریک چیست؟

هایپرلجر فابریک چیست؟
ارزهای دیجیتال

هایپرلجر فابریک چیست؟

هایپرلجر فابریک (Hyperledger Fabric) تکنولوژی دفترکل توزیع شده ی مجاز است که می تواند در هر صنعتی برای هر راه حل بلاک چین استفاده شود و البته دو ویژگی خیلی مهم آن یعنی معماری ماژولار و تطبیق پذیری باعث شده است که در صنعت بلاک چین بسیار مناسب باشد.​هایپر لجر چیزی شبیه به یک ارز دیجیتال، یک شرکت، یک بلاکچین یا کوین دیجیتالی نیست؛ بلکه شبیه به هاب توسعه بلاکچین صنعتی است.این پروژه توسط بنیاد لینوکس توسعه داده شد.Hyperledger Fabric از عضویت بر اساس مجوز پشتیبانی می کند.

تاریخچه هایپرلجر فابریک

پروژه هایپر لجر در دسامبر ۲۰۱۵ توسط شرکت لینوکس به عنوان محیط متن باز برای تحلیل، ایجاد، آزمایش و همکاری در خصوص توسعه سیستم های دفتر کل توزیع شده معرفی شد.در دسامبر سال ۲۰۱۶، این پروژه با همکاری ۳۰ عضو بنیان‌گذار راه‌اندازی شد.در آوریل ۲۰۱۷، برایان بلندر، بنیان گذار بنیاد نرم افزاری آپاچی عنوان مدیر اجرایی این پروژه را از آن خود کرد.در سپتامبر همان سال هایپرلجر خود را « چتر بلاک چین تجاری » معرفی کرد.

تاریخچه هایپرلجر فابریک

تعداد اعضای شرکتی و همکاران این پروژه تا دسامبر ۲۰۱۷ به ۲۰۰ عضو رسید.در ژانویه سال جاری میلادی پروژه هایپرلجربه سریع‌ترین پروژه لینوکس در توسعه و رشد تبدیل شد.

در حال حاضر بیش از ۲۴۰ سازمان، هایپرلجر را برای توسعه بیشتر پشتیبانی می‌کنند. این رویکرد با بسیاری از محصولات بلاک چین که تاکنون ساخته شده‌اند متفاوت است.

ویژگی های هایپرلجر فابریک

هایپرلجر یک تلاش متن‌باز مشترک در راستای فناوری‌های پیشرفته‌ ی صنعتی مبتنی بر بلاک چین است. این پروژه‌ی جهانی با همت و تلاش جمعی از پیشگامان حوزه‌ی مالی، بانکداری، اینترنت اشیاء، زنجیره‌ی تامین، تولید و فناوری ایجاد شده است.

مشاهده  استیکینگ (staking) در ارز دیجیتال چیست؟

این فناوری از دو ویژگی مهم برخوردار بوده و به همین دلیل است که برای استفاده در صنعت بلاک چین بسیار مناسب است. دو ویژگی عبارتند از: تطبیق پذیری و معماری ماژولار آن که قابلیت استفاده از بسیاری از فناوری های مبتنی بر بلاک چین را فراهم می کند. در اینجا برخی از ویژگی های قابل توجه Hyperledger Fabric وجود دارد که عملکردهای آن را مشخص می کند:

  • تأخیر محدود و کم برای نهایی شدن یا تأیید.
  • معماری ماژولار و دارای مجوز.
  • مدل قرارداد هوشمند باز که برای ایجاد انعطاف پذیری در اجرای هر مدل راه حلی طراحی شده است.
  • عناصر Plug-and-play در اجماع.
  • پشتیبانی از زبان برنامه نویسی Solidity و ماشین مجازی اتریوم (EVM).
  • پشتیبانی از قرارداد هوشمند چند زبانه برای زبان های مختلف مانند جاوا اسکریپت، Go و جاوا.
  • رویکردهای انعطاف پذیر حفظ حریم خصوصی داده ها با جداسازی داده ها از طریق کانال ها و اشتراک گذاری انحصاری داده ها از طریق مجموعه داده های خصوصی.

ویژگی های هایپرلجر فابریک

همه این ویژگی ها نشان می دهد که چرا برنامه های Hyperledger می توانند یک مزیت قطعی برای توسعه دهندگان ارائه دهند. هر کسی که علاقه مند به شناسایی بهترین روش ها برای استفاده عملی از هایپرلجر فابریک است، باید طراحی آن را درک کند.

Hyperledger چگونه کار می‌کند؟

هایپر لجر قصد دارد انعطاف‌پذیری و قابلیت هماهنگی با نیازهای گوناگون تجارت را ایجاد کند. در نتیجه این پلتفرم از آنجایی که دارای طراحی ماژولار است از همین رو تیم‌های مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند. هم اکنون، پروتکل‌های هماهنگی مختلفی در پروژه‌های هایپرلجر استفاده می‌شود. تیم‌ها می‌توانند با یکدیگر هماهنگ و ترکیب شوند و بلاک چین اختصاصی خود را با کمک ابزارهای موجود توسعه دهند.

مشاهده  کیف پول تراست والت Trust Wallet

Hyperledger Fabric موتور منبع باز برای بلاک چین است و از مهم ترین ویژگی ها برای ارزیابی و استفاده از بلاک چین برای موارد استفاده تجاری مراقبت می کند.

Hyperledger (هایپرلجر) چگونه کار می‌کند؟

در شبکه‌های صنعتی خصوصی، هویت قابل تأیید یک شرکت‌کننده یک نیاز اولیه است. Hyperledger Fabric از عضویت بر اساس مجوز پشتیبانی می کند. همه شرکت کنندگان شبکه باید دارای هویت شناخته شده باشند. بسیاری از بخش‌های تجاری، مانند مراقبت‌های بهداشتی و مالی، تحت قوانین حفاظت از داده‌ها قرار دارند که حفظ داده‌های مربوط به شرکت‌کنندگان مختلف و دسترسی مربوطه آنها به نقاط مختلف داده را الزامی می‌کند. Fabric از چنین عضویت مبتنی بر مجوز پشتیبانی می کند.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین دوره ها

برچسب های محبوب

Mapping Solidity Inheritance آموزش برنامه نویسی سالیدیتی آموزش سالیدیتی آموزش قرارداد هوشمند اجزای قرارداد هوشمند ارز دیجیتال اتریوم ارز دیجیتال یونی ارزهای متاورسی الگوریتم اثبات کار الگوریتم اجماع امنیت کیف پول اهمیت قرارداد هوشمند اپلیکیشن متمرکز برنامه نویس سالیدیتی برنامه نویسی اتریوم برنامه نویسی بلاکچین برنامه نویسی ریمیکس برنامه نویسی سالیدیتی برنامه نویسی شی‌ گرا برنامه نویسی قرارداد هوشمند بلاکچین بلاک چین اتریوم بهترین ارزهای دیجیتال ترون چیست توسعه دهنده سالیدیتی صرافی های ارزدیجیتال صرافی‌ غیرمتمرکز قرارداد هوشمند قیمت پولکادات متاورس مزایای قرارداد هوشمند نوشتن سیستم رای گیری با سالیدیتی نوشتن قرارداد هوشمند واقعیت مجازی متاورس ویژگی‌های اتریوم پلتفرم های ارزدیجیتال پیش نیاز قرارداد هوشمند کاربرد قرارداد هوشمند کد نویسی سالیدیتی کسب درآمد با قرارداد هوشمند کسب درآمد در متاورس کیف پول ارزدیجیتال کیف پول الکترونیکی کیف پول نرم‌افزاری