وبلاگ

همه چیز در مورد ایردراپ (Airdrop)

همه چیز در مورد ایردراپ (Airdrop)
ارزهای دیجیتال

همه چیز در مورد ایردراپ (Airdrop)

ایردراپ، در تجارت ارزهای دیجیتال، یک شیرین کاری بازاریابی است که شامل ارسال سکه یا توکن به آدرس های کیف پول به منظور ارتقاء آگاهی از یک ارز مجازی جدید است. مقادیر کمی از ارز مجازی جدید به صورت رایگان یا در ازای یک سرویس کوچک مانند بازتوئیت پست ارسال شده توسط شرکت صادرکننده ارز به کیف پول اعضای فعال جامعه بلاک چین ارسال می شود. در این بخش به موضوع همه چیز در مورد ایردراپ ها می پردازیم با آکادمی ماکان همراه باشید.

چگونگی دریافت ایردراپ Airdrop

ایردراپ به معنی ارسال رمزارزهای رایگان از طرف پدیدآورندگان آن رمزارز و یا سایت مربوطه به برخی کاربران است. بیشتر مواقع شرکت‌های تازه تأسیس بر پایه بلاک چین، از این روش برای تبلیغ و افزایش کاربران خود استفاده می‌کنند. Airdrops عموماً در وب‌سایت شرکت و همچنین در انجمن‌های ارزهای دیجیتال تبلیغ می‌شود و سکه‌ها یا توکن‌ها فقط برای دارندگان فعلی کیف‌پول‌های رمزنگاری، معمولاً دارای بیت‌کوین یا اتریوم ارسال می‌شوند.

برای واجد شرایط بودن دریافت ایردراپ، شما ممکن است نیاز داشته باشید که حداقل مقداری از سکه های رمزنگاری را در کیف پول خود نگه دارید. از طرف دیگر،  ممکن است نیاز به انجام یک کار خاص داشته باشید، مانند پست کردن در مورد ارز در یک انجمن رسانه های اجتماعی، ارتباط با یک عضو خاص از پروژه بلاک چین، یا نوشتن یک پست وبلاگ، شما برای دریافت ایردراپ بصورت کلی با در اکثر مواقع با تلگرام و توییتر سروکار خواهید داشت که البته این دستورات توسط صادر کننده ایردراپ تعریف میشود و همانطور که گفتیم عموما بدین طریق است.

دریافت ایردراپ Airdrop
چگونگی دریافت ایردراپ Airdrop

یک ایردراپ کریپتو قانونی هرگز به دنبال سرمایه گذاری در ارز نیست. هدف آن صرفاً تبلیغاتی است. از سوی دیگر، برخی از کلاهبرداری های کریپتو شامل ارسال مقادیر بسیار کوچک بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال به گیرندگان غیرقانونی است که به عنوان کلاهبرداری گرد و غبار شناخته می شود. کاربران باید همیشه مراقب سپرده های ناخواسته در کیف پول های رمزنگاری خود باشند.

در لیست زیر آدرس چند سایت معتبر برای دریافت Airdrop ارز دیجیتال را برای شما قرار دادیم.

کریپتو ایردراپ یک روش بازاریابی است که توسط استارت‌آپ‌ها در فضای ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود.این شامل تحویل توکن ها به کیف پول معامله گران ارزهای دیجیتال فعلی، به صورت رایگان یا در ازای یک سرویس تبلیغاتی کوچک است.هدف از ایردراپ گسترش آگاهی و افزایش مالکیت استارت آپ ارز است.در حالی که برخی از آنها مشروع هستند، برخی دیگر از ایردراپ ها تقلبی یا کلاهبرداری تلقی شده اند

بهترین ایردراپ ها

چگونه یک کلاهبرداری ایردراپ را تشخیص دهیم؟

ایردراپ یکی از بزرگ‌ترین ترندهای سال ۲۰۱۸ بود. در این سال، هر روز پروژه‌های جدید راه اندازی می‌شدند و می‌خواستند خود را به جامعه معرفی کنند و جایی برای خود باز کنند؛ بنابراین بین کاربران ارز های دیجیتال خود را به صورت رایگان توزیع می‌کردند. برخی از آنها امروز در سال ۲۰۲۱، صدها و حتی هزاران دلار ارزش دارند؛ اما برخی از آنها نیز جعلی و فیک بودند و کلاهبرداری می‌کردند.

آموزش سالیدیتی برنامه نویسی قرارداد هوشمند

کلاهبرداران می‌توانند به چند حالت از ایردراپ‌های جعلی سود ببرند؛ آنها می‌توانند اطلاعات شما را بدزدند و از آنها برای اهداف شخصی خود (مانند ثبت نام در ایردراپ‌های دیگر) استفاده کنند. برخی از اسکمرها به شما توکن‌های واقعی ارسال می‌کنند، تا شما را تشویق به ثبت نام در سایتشان کنند و اطلاعات شخصی شما را درخواست کنند. برخی نیز یک وبسایت مشابه سایت اصلی یک پروژه واقعی درست می‌کنند و زمانی که شما وارد آن می‌شوید، از شما کلید خصوصی درخواست می‌کند. با هر روشی که کلاهبرداران استفاده کنند، به دنبال سرقت اطلاعات شخصی شما، اکانت‌های صفحات اجتماعی و یا دارایی‌های شما هستند.ما به شما پیشنهاد می کنیم در هر حالت، برای دریافت ایردراپ ها یک کیف پول مجزا ایجاد کنید و به هیچ عنوان با کیف پولی که دارایی های خود را در آن نگه داری می کنید اقدام نکنید.

مشاهده  توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

روش‌های شرکت در ایردراپ‌ها و نکات مهم درباره آنها

در ادامه، چند روش دریافت ایردراپ را معرفی می‌کنیم و به نکاتی اشاره می‌کنیم که بتوانید از خود در برابر کلاهبرداران محافظت کنید.

1 . ثبت نام در وب سایت برخی پروژه‌ها

با ثبت نام کاربران در وبسایتشان، به آنها توکن رایگان اهدا می‌کنند. این توکن‌ها در کیف پول کاربران ارسال نمی‌شوند و تنها در سایت پروژه وجود دارند. کاربران می‌توانند این رمز ارزها را در سایت استفاده کنند و یا آنها را به والت خود بفرستند.

نکته مهم: دقت کنید که اگر در این سایت‌ها ثبت نام می‌کنید، از یک ایمیل دیگر (غیر از ایمیل اصلی‌تان) استفاده کنید و پسوورد متفاوتی نیز انتخاب کنید؛‌ زیرا اگر سایت کلاهبرداری باشد، می‌تواند از ایمیل شما برای مقاصد دیگری استفاده کند و اگر رمز عبور یکسانی با دیگر سرویس‌هایتان انتخاب کرده باشید، سایت می‌تواند به آنها وارد شود و از اکانت‌های شما سوءاستفاده کند. همچنین درباره پروژه تحقیق کنید؛ زیرا برخی از اسکمرها، ایردراپ‌ها را در سایت خود قفل می‌کنند و شما تا زمانی که کاری انجام ندهید (مثل خرید توکن پروژه)، اجازه برداشت به شما نمی‌دهند.

 2 . کانال‌های صفحات اجتماعی

پروژه‌های رمز ارز معمولا به کاربرانی که در صفحات اجتماعی آنها حضور دارند و آنها را دنبال می‌کنند، Airdrop می‌کنند؛ مخصوصا در گروه‌های تلگرام و توییتر.

نکته مهم: در هر ایردراپی که در صفحات اجتماعی تبلیغ می‌شود، شرکت نکنید؛ ابتدا باید آنها را به طور کامل بررسی کنید. درست است که شما به صورت رایگان توکن یا کوین دریافت می‌کنید، اما از طرفی اگر پروژه اسکم باشد، ممکن است تمام دارایی‌های با ارزش خود را از دست بدهید.

مشاهده  متاورس (Metaverse) چیست؟

 3.‌ هارد فورک

زمانی که‌ هارد فورک در یک شبکه اتفاق می‌افتد، معمولا کوین جدید نیز ایجاد می‌شود. این کوین‌های جدید در بین هولدرهای کوین اولیه ایردراپ می‌شود. مانند کوین شبکه بیت کوین کش (BCH) که در سال ۲۰۱۷ و زمان فورک شدن آن از بیت کوین، در بین هولدرهای BTC به صورت رایگان توزیع شد.

4. سایر موارد

برخی پروژه‌ها از شما می‌خواهند که اپلیکیشن‌شان را دانلود و نصب کنید، تا توکن رایگان به شما تعلق بگیرد. برخی دیگر نیز از شما درخواست می‌کنند تا دوستان خود را به سایت معرفی کنید و در ازای ثبت نام آنها، رمز ارز پروژه را دریافت کنید.

روش‌های شرکت در ایردراپ‌ها
شرکت در ایردراپ‌ها

نکته: مراقب باشید که در هر وبسایتی ثبت نام نکنید و اطلاعات خود را در آنها وارد نکنید. همچنین برخی اپلیکیشن‌ها حاوی بدافزار هستند و زمانی که آنها را دانلود و نصب می‌کنید، اطلاعات موبایل یا کامپیوتر شما را برداشت کرده و برای فرد مهاجم ارسال می‌کند.  همینطور به پروژه‌هایی که از شما می‌خواهند در ازای دریافت رایگان توکن زیرمجموعه بگیرید، توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ زیرا یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های سایت‌های کلاهبردار،‌ همین ریفرال گیری یا زیرمجموعه گیری است. بنابراین با دقت آنها را بررسی کنید.

کسب درآمد دلاری با قرارداد هوشمند

انواع روش‌های کلاهبرداری ایردراپ

روش‌های مختلفی برای کلاهبرداری با توزیع کریپتوی رایگان وجود دارد. شاید از خود بپرسید که چگونه می‌توان با ایردراپ و توزیع مجانی توکن کلاهبرداری کرد؟ در ادامه به روش‌های متداولی که اسکمرها استفاده می‌کنند، می‌پردازیم.

کلاهبرداری ایردراپ از طریق توییت‌های افراد مشهور

با افزایش قیمت رمز ارزها، افراد تازه وارد بیشتری وارد حوزه کریپتوکارنسی‌ها می‌شوند؛ بنابراین فرصت خوبی برای کلاهبرداران است، تا دارایی‌های این افراد را سرقت کنند. حتی اسکمرها از نام افراد مشهور نیز برای این کار استفاده می‌کنند.

ایردراپ‌های دامپ

تمام پروژه‌ها به هدف ساخت جامعه‌ای برای پروژه خود از توزیع رایگان توکن استفاده نمی‌کنند. در یک Airdrop دامپ، هدف این است که توجهات درباره توکن را در کوتاه مدت جلب کنند (معمولا با وعده لیست شدن در یک صرافی معتبر)، تا مردم تشویق به خرید آن شوند. زمانی که تعداد زیادی از کاربران این توکن را خریداری کردند، کلاهبرداران سریعا تمام توکن‌های خود را با سود بسیار بالایی می‌فروشند (به اصطلاح قیمت را دامپ می‌کنند) و بعد، ناپدید می‌شوند. این اتفاق برای رمز ارزهایی رخ می‌دهد که هیچ برنامه‌ای برای توسعه آن ندارند.

نحوه تشخیص کلاهبردار بودن یک ایردراپ

نحوه تشخیص کلاهبردار بودن یک ایردراپ و دوری از آن

توکنی که معروف نیست، اما مردم درباره آن زیاد شنیده‌اند و در کوین مارکت کپ لیست شده است. اگر قبلا نام یک رمز ارز را شنیده‌اید، مراقب باشید و قبل از شرکت در ایردراپ آن، درباره پروژه تحقیق کنید. اگر پروژه‌های معروف قصد ایردراپ کردن داشته باشند، نیازی به تبلیغات فراوان در همه جا ندارند. کانال‌های رسمی‌ رسانه‌های اجتماعی برای این ایردراپ‌ها وجود ندارد و به این صفحات لینک داده نشده است؛ اگر وبسایت رسمی‌ باشد، باید اکانت‌های صفحات اجتماعی آن در سایت وجود داشته باشد و ایردراپ نیز در جایی از سایت و سوشال مدیا اعلام شده باشد. برای مثال، استلار زمانی که توکن‌های رایگان توزیع می‌کرد، اطلاعات این ایردراپ در سایت رسمی‌ و صفحات اجتماعی آن درج شده بود. ایردراپ توسط اکانت‌های جدید تبلیغ شود؛ با این که پروژه نیز جدید است، اما باید تاریخچه‌ای از فعالیت‌ها و بیوگرافی اکانت تبلیغ کننده وجود داشته باشد. مراقب حساب‌های جدید در BitcoinTalk، فیسبوک و توییتر باشید. برای دریافت توکن رایگان باید یک فرم گوگل را پر کنید. بسیاری از ایردراپ‌های واقعی و قانونی، فرم‌هایشان را از طریق گوگل ارائه می‌دهند و برخی دیگر نیز ایردراپ‌ها را از طریق وبسایت رسمی‌ خود انجام می‌دهند.

مشاهده  ارز دیجیتال ترون چیست؟

جمع بندی همه چیز در مورد ایردراپ (Airdrop)

ایردراپ یکی از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغات برای پروژه‌های کریپتویی و البته یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد کاربران است؛ اما در نظر داشته باشید که هرجا که اسم “پول” در میان باشد، کلاهبرداران نیز وجود دارند. کلاهبرداری ایردراپ از سال ۲۰۱۸ باب شد و هنوز هم وجود دارد. اسکمرها با روش‌های مختلفی سعی در فریب دادن کاربران و سوءاستفاده از آنها را دارند. برخی از مردم ممکن است فکر کنند که ایردراپ کاملا رایگان است، پس نباید نگران از دست دادن پول خود باشیم! در مقاله همه چیز در مورد ایردراپ ها به کلیات ایردراپ ها و انواع روش‌هایی که کلاهبرداران از کاربران سوءاستفاده می‌کنند را معرفی کردیم و به نکاتی پرداختیم که با دقت به آنها، می‌توانید از شرکت در ایردراپ‌های کلاهبرداری دوری کنید و از آن سود ببرید.

 ایردراپ (Airdrop)

همانطور که گفتیم ایردراپ یک فعالیت تبلیغاتی است. یک پروژه بخشی از بودجه تبلیغات و مارکتینگش را به توزیع رایگان توکن در Airdrop اختصاص می‌دهد؛ در عوض کاربران جدیدی با پروژه، خدمات و محصولاتش آشنا می‌شوند. هر پروژه طبق اهدافی که دارد، فعالیت‌های خاصی را در نظر می‌گیرد و افراد با انجام دادن آن‌ها، واجد شرایط دریافت ایردراپ می‌شوند. اهمیشه باید نیم نگاهی به توسعه دهندگانی که پشت یک پروژه هستند، داشته باشید. برای مثال، شخصی که توسعه یک پلتفرم موفق را در کارنامه شغلی خود دارد، هرگز با برگزاری یک رویداد Airdrop تقلبی، سابقه خود را خراب نمی‌کند.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین دوره ها

برچسب های محبوب

Mapping Solidity Inheritance آموزش برنامه نویسی سالیدیتی آموزش سالیدیتی آموزش قرارداد هوشمند اجزای قرارداد هوشمند ارز دیجیتال اتریوم ارز دیجیتال یونی ارزهای متاورسی الگوریتم اثبات کار الگوریتم اجماع امنیت کیف پول اهمیت قرارداد هوشمند اپلیکیشن متمرکز برنامه نویس سالیدیتی برنامه نویسی اتریوم برنامه نویسی بلاکچین برنامه نویسی ریمیکس برنامه نویسی سالیدیتی برنامه نویسی شی‌ گرا برنامه نویسی قرارداد هوشمند بلاکچین بلاک چین اتریوم بهترین ارزهای دیجیتال ترون چیست توسعه دهنده سالیدیتی صرافی های ارزدیجیتال صرافی‌ غیرمتمرکز قرارداد هوشمند قیمت پولکادات متاورس مزایای قرارداد هوشمند نوشتن سیستم رای گیری با سالیدیتی نوشتن قرارداد هوشمند واقعیت مجازی متاورس ویژگی‌های اتریوم پلتفرم های ارزدیجیتال پیش نیاز قرارداد هوشمند کاربرد قرارداد هوشمند کد نویسی سالیدیتی کسب درآمد با قرارداد هوشمند کسب درآمد در متاورس کیف پول ارزدیجیتال کیف پول الکترونیکی کیف پول نرم‌افزاری