وبلاگ

توسعه فردی چیست و آموزش آن چه فایده ای دارد؟!

توسعه فردی چیست
همه نوشته ها

توسعه فردی چیست و آموزش آن چه فایده ای دارد؟!

موضوع توسعه فردی مجموعه ی چند آموزه و عادت ذهنی , رفتاری است که به ما کمک می کند  روند رشد را با اتکا به یک برنامه ریزی صحیح، تجربه کنیم. کشورهای توسعه یافته مانند  ژاپن و یا همین کشورهای حوزه خلیج فارس اعتقاد دارند که  شروع آموزشهای مرتبط با توسعه فردی باید از همان دوران کودکی باشد. آنها روند استعدادیابی و شخصیت شناسی را در کتب درسی و دوران ابتدائی تحصیل لحاظ می کنند. دوست عزیز با ماکان همراه باش تا درباره همه اینها بیشتر بدانی!

توسعه فردی شامل چه مباحثی است ؟

مهارتهای اتکا به خود در چشم انداز روند توسعه فردی گنجانده شده است. شخصیت شناسی، علاقه سنجی و فراگیری مباحث مدیریتی مانند تسلط بر مدیریت زمان از جمله مهم ترین مباحث توسعه دهنده است. این آموزه ها نه تنها سبک زندگی فرد را ارتقاء می دهد بلکه روند رشد اجتماعی و کار گروهی وی را به طرز شگفت آوری قوت می بخشد. گروه آموزشی ماکان درنظردارد تا برجسته ترین مباحث مرتبط با توسعه فردی را در آموزشهای ماکان آکادمی به شما دوستان عزیز منتقل نماید.

آموزش توسعه فردی چه فایده ای دارد؟!

از قدیم عادت کرده ایم که از دوران کودکی تا نوجوانی ابتدا همه چیز را در مدرسه بیاموزیم و بعدن ببینیم به چه چیزی علاقه مندیم! این سبک آموزشی قدیمی بامروزه در دنیا منسوخ شده است. اساتید آموزشی ترجیح میدهند که استعداد سنجی به عنوان مرکز دایره “موضوع ” آموزش، مورد توجه قرار گیرد. این یعنی سنگ بنای آموزش بر بستر علاقه و استعداد قرار می گیرد.

مشاهده  هارد فورک در بلاک چین چیست

توسعه فردی برای همه

توسعه فردی چگونه به ما کمک می کند؟!

آموزش دیدن و کسب آگاهی بر مبنای توسعه فردی، چه از زمان کودکی و حتی در دوران میانسالی به افراد کمک می کند تا تجربه حال خوب زندگی و آینده درخشانی داشته باشند. روند از خوب به عالی حتی برای بهبود زندگی افراد جوان و میان سال نیز مفید است. مهم ترین مباحث توسعه فردی به شرح زیر است:

  • آموزش و کسب مهارت های زندگی و بهبود روابط اجتماعی
  • آموزش های استعدادیابی، شخصیت شناسی و درک علایق
  • آموزش های کنترل ذهن و مدیریت استرس و مدیریت بحران
  • مهارت های ویژه مانند: مدیریت زمان، برنامه ریزی و الویت سنجی
  • آموزش روابط اجتماعی مانند : مهارت سخن گفتن و تسلط بر زبان بدن
  • آموزش برای کسب دانش و افزایش مهارتهای شغلی
  • و ده ها عنوان یا موضوع دیگر …
توسعه مهارت های شغلی و زندگی شخصی

توسعه مهارت های شغلی و دانش ارتقای مباحث شغلی در روند از خوب به عالی،  یکی از مهم ترین چشم اندازهای توسعه فردی است. به این مثال توجه کنید که امروزه و در روند دیجیتالی شدن زندگی ( شخصی و شغلی ) لازم تا همه افراد بر کلیه امور مرتبط با فناوری های دیجیتال آگاهی داشته و بر مهارت های آن تسلط داشته باشند. ابزارهای دیجیتال به طرر قابل توجهی زندگی مارا سهولت بخشیده اند. دسترسی سریع و معمولا رایگان به ما کمک می کند تا اطلاعات را با سرعت و دقت بیشتری به اشتراک گذاشته و یا روند رشد را به نحو موثری رصد کنیم.

  • لازم است هر فرد بتواند به خوبی با ابزارهای دیجیتالی مانند: گوشی تلفن همراه ( پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی )، یکی از انواع رایانه رومیزی و قابل حمل و ترجیحا با لوازم جانبی آن ( مانند پرینتر ) بخوبی کار کند و به این ابزارها مسلط باشد.
  • بهتر است کلیه افراد با مباحث اینترنت و اشتراک گذاری داده آشنائی کلی داشته باشند و بتوانند با وسایل ارتباط جمعی دیجیتال به خوبی کار کنند: ارسال و دریافت ایمیل – جستجوی اینترنتی – ثبت نام یا پیگیری آنلاین و … برای هر فرد، مفید است. مهارت های دیجیتالی را بیاموزید و مشتاقانه به دوستانتان انتقال دهید
مشاهده  استیبل کوین چیست؟ آشنایی با stablecoin

ارتقای دانش مالی

همانطور که میدانید مباحث مرتبط با هوش مالی یکی از مواردی است که اوضاع اقتصادی مارا به طرز چشمگیری بهبود می دهد. آموزش هوش مالی به ما کمک می کند که طرز رفتار با پول را بیاموزیم زیرا پول معمولا در معادله زندگی در طرف مقابل زمان قرار میگیرد. کوچینگ بازارهای مالی و آموزشهای مرتبط با سرمایه گذاری، چند روش ایده آل برای افزایش و توسعه آگاهی مالی است.

ارتباط کوچینگ و توسعه فردی

توسعه فردی که بعد از گذران یک دوره تجربی از زندگی اتفاق می افتد را کوچینگ می نامند. در کوچینگ بازارهای مالی سعی بر آن است که از آنچه که هستیم به سمت بهتر حرکت کنیم.

جمع بندی

دوست عزیز هر سنی که داری یا هرکجای دنیا که هستی به آموزش نیازمندی؛ بنابر سلایق و مهارت هایی که داری در دوره های آموزش توسعه فردی و مهارت های شغلی شرکت کن تا زندگی سالم و آینده بهتری در انتظارت باشه. اگر در مورد انواع روش های شرکت در دوره ها چه در ماکان آکادمی و یا چه در سایر پلتفرم های آموزش از راه دور سوالی داشتی با کارشناسان ماکان در ارتباط باش آنها مشتاقانه منتظر شما هستند. با آرزوی موفقیت روز افزون

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین دوره ها

برچسب های محبوب

Mapping Solidity Inheritance آموزش برنامه نویسی سالیدیتی آموزش سالیدیتی آموزش قرارداد هوشمند اجزای قرارداد هوشمند ارز دیجیتال اتریوم ارز دیجیتال یونی ارزهای متاورسی الگوریتم اثبات کار الگوریتم اجماع امنیت کیف پول اهمیت قرارداد هوشمند اپلیکیشن متمرکز برنامه نویس سالیدیتی برنامه نویسی اتریوم برنامه نویسی بلاکچین برنامه نویسی ریمیکس برنامه نویسی سالیدیتی برنامه نویسی شی‌ گرا برنامه نویسی قرارداد هوشمند بلاکچین بلاک چین اتریوم بهترین ارزهای دیجیتال ترون چیست توسعه دهنده سالیدیتی صرافی های ارزدیجیتال صرافی‌ غیرمتمرکز قرارداد هوشمند قیمت پولکادات متاورس مزایای قرارداد هوشمند نوشتن سیستم رای گیری با سالیدیتی نوشتن قرارداد هوشمند واقعیت مجازی متاورس ویژگی‌های اتریوم پلتفرم های ارزدیجیتال پیش نیاز قرارداد هوشمند کاربرد قرارداد هوشمند کد نویسی سالیدیتی کسب درآمد با قرارداد هوشمند کسب درآمد در متاورس کیف پول ارزدیجیتال کیف پول الکترونیکی کیف پول نرم‌افزاری