وبلاگ

آنچه باید درباره مدیریت سرمایه بدانیم

مدیریت سرمایه
همه نوشته ها

آنچه باید درباره مدیریت سرمایه بدانیم

مدیریت سرمایه نقش مهمی در رشد مالی افراد و کسب و کارها ایفا می کند. در توسعه سرمایه گذاری از یک سو موجب جذب سرمایه های غیر کارا و هدایت آنها به بخش های مولد اقتصادی گردیده و از سوی دیگر با توجه به جهت گیری سرمایه گذاران (مبتنی بر ریسک و بازده). سرمایه گذاریها در صنایعی هدایت خواهند شد که از سود بیشتر با ریسک کمتری برخوردارند و این امر موجب تخصیص بهینه در منابع خواهد شد.

با توجه به تحولاتی که در جهان امروز رخ داده، خصوصا در کشورهای در حال توسعه که با تهدیدات عدیده ای روبرو می باشند، این کشورها جهت حل مشکلات اقتصادی خود نیازمند راهکارهای مناسبی جهت استفاده بهتر از امکانات و ثروتهای خدادادی خود می باشند در این راستا، یکی از راهکارهای مهم بسط و توسعه سرمایه گذاری است

بسترسازی برای مواردی که به آن اشاره شد مستلزم وجود بازاری است که بطور نسبی از کارایی لازم برخوردار باشد، بازاری که توانایی جذب افراد سرمایه گذار را داشته و قیمتهای اوراق بهادار آن نیز منعکس کننده همه اطلاعات واقعی باشند به نحوی که کسی نتواند با دسترسی به اطلاعات خاص از بازار سرمایه سوء استفاده نماید.

تنظیم چنین شرایطی نیاز به گسترش و توسعه دانش سرمایه گذاری و استفاده از تحقیقات و تجربیات اندیشمندان رشته مالی است تا بدین وسیله سرمایه گذاران بتوانند از طریق آشنائی با روشهای نوین سرمایه گذاری و ارزیابی اوراق بهادار، تصمیم گیری بهینه اتخاذ نمایند و سازمانها و نهادهای نظارتی نیز در ایجاد شرایط مناسب و تدوین قوانین و مقررات از این دانش استفاده کنند.

مشاهده  استیبل کوین چیست؟ آشنایی با stablecoin

مقدمه ای برای فهم سرمایه گذاری

• بازار سهامی که در سال ۱۹۹۹ کار خود را با موفقیت بالایی در ایالات متحده شروع کرده بود در عرض سه هفته ارزش بازار خود را تا بیش از ۹ درصد از دست داد. چرا؟ • شاخص سهام بورس مکزیک در سال ۱۹۹۱ به ۱۲۶ درصد افزایش یافت. به طوری که نسبت به سال قبل ۴۳ درصد افزایش پیدا کرد. آیا سرمایه گذاران ایالات متحده باید در این بازار سهام خارجی مشارکت کنند؟ اگر این چنین است، چرا؟ | . در اوایل سال ۱۹۹۰، ۷۵ درصد از کارکنان شرکتهای ایالات متحده به علاقه ای به سرمایه گذاری وجوه خود در سهام نداشتند، در حالی که در سالهای بعد، سهام، یکی از بهترین روشهای سرمایه گذاری کارکنان بود. آیا علت این امر، هوشیاری آنان بود؟ . در طول ۶ سال گذشته فقط ۲۶ درصد از سهام پرتفلیوهایی که به صورت حرفه ای مدیریت می شده اند توانسته اند در ۵۰ درصد از موقعیت های پیش آمده در بازار سهام، با موفقیت عمل نمایند.

• آیا یک اوراق قرضه بدون ریسک، می تواند در طول یک سال بازدهای معادل ۴۰ درصد یا بیشتر داشته باشد؟ • متوسط نرخ بازده سالانه سهام عادی، چه میزان است؟ چگونه یک سرمایه گذار می تواند انتظار داشته باشد که در آینده از سهام خود سود منطقی بدست آورد؟

 

بروز رسانی این محتوا در آینده نزدیک

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین دوره ها

برچسب های محبوب

Mapping Solidity Inheritance آموزش برنامه نویسی سالیدیتی آموزش سالیدیتی آموزش قرارداد هوشمند اجزای قرارداد هوشمند ارز دیجیتال اتریوم ارز دیجیتال یونی ارزهای متاورسی الگوریتم اثبات کار الگوریتم اجماع امنیت کیف پول اهمیت قرارداد هوشمند اپلیکیشن متمرکز برنامه نویس سالیدیتی برنامه نویسی اتریوم برنامه نویسی بلاکچین برنامه نویسی ریمیکس برنامه نویسی سالیدیتی برنامه نویسی شی‌ گرا برنامه نویسی قرارداد هوشمند بلاکچین بلاک چین اتریوم بهترین ارزهای دیجیتال ترون چیست توسعه دهنده سالیدیتی صرافی های ارزدیجیتال صرافی‌ غیرمتمرکز قرارداد هوشمند قیمت پولکادات متاورس مزایای قرارداد هوشمند نوشتن سیستم رای گیری با سالیدیتی نوشتن قرارداد هوشمند واقعیت مجازی متاورس ویژگی‌های اتریوم پلتفرم های ارزدیجیتال پیش نیاز قرارداد هوشمند کاربرد قرارداد هوشمند کد نویسی سالیدیتی کسب درآمد با قرارداد هوشمند کسب درآمد در متاورس کیف پول ارزدیجیتال کیف پول الکترونیکی کیف پول نرم‌افزاری