وبلاگ

هوش مالی و 3 نکته مهم درباره آن

هوش مالی
همه نوشته ها

هوش مالی و 3 نکته مهم درباره آن

سلام ماکانی های عزیز! آیا درباره هوش مالی کنجکاو هستید یا تصور می کنید که اطلاعات جامعی دارید؟! همانطور که می دانید، هوش مالی یکی از پر طرفدار ترین بحث های روز اجتماعی و اقتصادی است. کلمه “هوش” از آگاهی چند وجهی نشات می گیرد و زمانی که در کنار مسایل مالی مطرح می شود، قطعا حرف مهمی برای گفتن دارد. باید بدانید که هوش مالی بهترین تصمیم در برابر دارائی و پول است. افراد باهوش درباره کاربرد هوش مالی و نحوه بکار گیری آن کنجکاو هستند و آدمهای موفق این نوع از دانش را فرا گرفته و باکمک آن، جنبه مادی زندگی را بهبود داده و اوضاع اقتصادی را سر و سامان می دهند.

  • اساتید بزرگی درباره هوش مالی و روشهای رفتار با پول سحبت کرده اند. اما اینکه : هوش مالی چیست و چه فایده ای دارد بحث مفصلی است که ما با شما در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم!

اصطلاح هوش مالی از کجا آمد!

آیا نام رابرت کیوساکی را شنیده اید؟ اگر او را می‌شناسید، کتاب پدر پولدارد – پدر بی پول او را حتما خوانده اید. رابرت یکی از چند چهره سرشناس در زمینه آموزش رفتار با پول و توسعه موفقیت های مالی است. ۀنچه او آموزش می دهد خیلی واضح در مورد هوش مالی صحبت می کند. امروزه اکثر افراد، کتابهایی از او مانند: چهار راه پول سازی و پدرپولدار را مطالعه کرده اند. کیوساکی ، این تاجر بزرگ آمریکایی در مورد چرخه پول نظریه های ارزشمند و کاربردی ارائه کرده است. رابرت کیوساکی را می توان یکی از برجسته ترین اساتید در مباحث هوش و آگاهی مالی دانست ؛ اما همه چیز به او ختم نمی شود. اگرچه رابرت در مورد هوش مالی کتاب نوشته است اما دامنه دانش و بکارگیری این اصل مهم را می‌توان در تمام کسب و کارهای موفق دنبال کرد.

مشاهده  آنچه باید درباره مدیریت سرمایه بدانیم

هرکسی که توانسته یک پلتفرم مهم و کار آمد را در فضای کسب و کار خودش طراحی کند و به موفقیت اقتصادی دست یابد قطعا با هوش مالی سر و کار داشته و تعامل خوبی با اصول آن برقرار نموده است.

ردپای هوش مالی را می‌توان درکسب و کارهای بزرگ مانند: آمازون ؛ بیزوس  – فیس بوک ؛ مارک زاکربرک ، اپل – استیو جابز و سایر موفقیت های مالی دنیا مشاهده کرد. سایر شرکت ها و افراد موفق، آینه تمام نمایی از انعکاس کاربرد و اثر بخشی هوش مالی هستند.

کاربرد هوش مالی در انواع رفتار ما با پول – درامد و هزینه چیست؟

یکی از اصول هوش مالی این است که شما بتوانید درک درستی از درامد و هزینه داشته باشید. هوش مالی همچنین دیدگاه واضحی درمورد سرمایه  به شما ارائه می کند. مثلا اینکه شما تصور می کنید مسکن یک سرمایه – دارایی است در صورتی که واقعا اینطور نیست! مسکن بخاطر هزینه های تعمیر و نگهداری و مخارج متفرقه ای مانند مالیات، به عنوان یک هزینه شناخته می شود.

هوش مالی و هوش هیجانی

هوش مالی ارتباط مستقیمی با هوش هیجانی دارد. هوش هیجانی یعنی آنچه که شما را بر می انگیزد تا کاری را انجام دهید. هوش هیجانی یک نوع آگاهی لذت بخش است. البته باید توانایی مهار هیجانات کاذب را داشته باشید چرا که در مسایل مالی مانند یک شمشیر دولبه عمل می کند. بکار گیری هوش مالی و کنترل هیجانات خیلی مهم است. مثلا تریدها خیل نیاز دارند که بتوانند هوش هیجانی خود را کنترل کنند.

شما در دوره تریدر کوچینگ می آموزید که چگونه از هوش هیجانی خودتان بهره برده و هیجانات کاذب را کنترل کنید. ماهان دیانیان بنیانگذار دوره تریدر کوچینگ در این مهم همراه شماست.

کاربرد هوش مالی برای زندگی شخصی

اینکه چقدر درامد دارید و چقدر خرج می کنید می تواند مسیر زندگی شما را مشخص کرده یا تغییر دهد. خرج کردن با هزینه تفاوت دارد. درک عمیق از هوش مالی به شما کمک می کند که مرز بین هزینه های واجب و مخارج اضافه را مشخص کنید و سرمایه های اندکتان را در ” مسیر اثر مرکب رشد” بکار بگیرید.

مشاهده  جلسه فروش و 5 نکته برای فروشنده درونگرا !

هوش مالی برای ارتقای شغلی

هوش مالی می تواند به کمک یک برنامه سازنده، هزینه های متفرقه را کاهش داده و مخارج غیر ضروری را مسدود نماید. در عوض می توانید مسیرهای جدیدی را کشف کنید. مخارج اضافه پس انداز می شوند و برای آموزش مهارت های شغلی و روند توسعه فردی سرمایه گذاری می شوند. اینطوری شما همیشه یک پله بالاتر می ایستید.

هوش مالی و سازمان ها

سازمان ها نیز برای بقای خود به هوش مالی سازمانی نیاز دارند. یک سازمان خوب اگر بطور بی وقفه اسیر آزمون و خطای نوآوری شود بدون شک و خیلی زود از چرخه اصول سازمانی خارج می شود. همچنین در مباحث مربوط به چرخه کسب و کار، شاخص های کنترل عملکرد که بر مبنای هوش مالی طراحی شده و بکار گرفته می شود، گزارش دقیقی از درامد و هزینه را ارایه می کند. فایده مهم برای بکار گیری هوش مالی در سازمان این است که قبل از ورشکست شدن از آن مطلع می شوید.

برای از خوب به عالی : هوش مالی برای توسعه روند از خوب به عالی نیز به شما و سازمان شما کمک می کند. از خوب به عالی اتفاق نمی افتد مگر اینکه بر مبنای شاخص سنجش دقیق برآورد شده و با درک صحیح و کامل اجرا شود.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین دوره ها

برچسب های محبوب

Mapping Solidity Inheritance آموزش برنامه نویسی سالیدیتی آموزش سالیدیتی آموزش قرارداد هوشمند اجزای قرارداد هوشمند ارز دیجیتال اتریوم ارز دیجیتال یونی ارزهای متاورسی الگوریتم اثبات کار الگوریتم اجماع امنیت کیف پول اهمیت قرارداد هوشمند اپلیکیشن متمرکز برنامه نویس سالیدیتی برنامه نویسی اتریوم برنامه نویسی بلاکچین برنامه نویسی ریمیکس برنامه نویسی سالیدیتی برنامه نویسی شی‌ گرا برنامه نویسی قرارداد هوشمند بلاکچین بلاک چین اتریوم بهترین ارزهای دیجیتال ترون چیست توسعه دهنده سالیدیتی صرافی های ارزدیجیتال صرافی‌ غیرمتمرکز قرارداد هوشمند قیمت پولکادات متاورس مزایای قرارداد هوشمند نوشتن سیستم رای گیری با سالیدیتی نوشتن قرارداد هوشمند واقعیت مجازی متاورس ویژگی‌های اتریوم پلتفرم های ارزدیجیتال پیش نیاز قرارداد هوشمند کاربرد قرارداد هوشمند کد نویسی سالیدیتی کسب درآمد با قرارداد هوشمند کسب درآمد در متاورس کیف پول ارزدیجیتال کیف پول الکترونیکی کیف پول نرم‌افزاری