وبلاگ

کارمزد شبکه اتریوم چقدر است؟

کارمزد شبکه اتریوم
ارزهای دیجیتال

کارمزد شبکه اتریوم چقدر است؟

به چه دلیل کارمزد شبکه اتریوم تا این اندازه دغدغه آفرین شده است؟ این روزها بحث دنیای ارزهای دیجیتال به شدت داغ است. افراد برای اینکه بتوانند سرمایه گذاری های متنوعی در دنیای رمز ارزها داشته باشند اقدام به خرید و سرمایه گذاری در انواع شبکه های موجود در بازار می کنند. در نظر داشته باشید اتریوم به عنوان دومین رمز ارز در بین بازار ارزهای رمزپایه به شمار می‌رود که به شدت محبوب و مشهور است. افزایش ناگهانی کارمزد مربوط به شبکه اتریوم توانسته ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کند. به صورتی که این روزها شاهد این هستیم که تمامی کسانی که در دنیای رمز ارزها و ارزهای دیجیتال در حال فعالیت هستند، دست به اقداماتی می‌زنند که باعث کاهش این کارمزد شوند.

به صورت کلی افزایش کارمزد های رمز ارز اتریوم در سال ۲۰۲۰ تا به الان این موضوع را ایجاد کرد تا برخی از افراد برای انجام تراکنش در این شبکه بلاک چین منصرف شوند . در نظر داشته باشید در ادامه تمامی مواردی که مرتبط با کارمزد شبکه اتریوم است را بررسی می کنیم. تا در صورتی که به تازگی وارد این حرفه شده اید و اطلاعات زیادی در رابطه با این شبکه ندارید بتوانید به راحتی برای کاهش کارمزد این شبکه اقدام کنید. تا انتها با ما همراه باشید.​

کارمزد گس اتریوم چیست؟

کارمزدهای گس (gas) اتریوم نشان دهنده هزینه لازم برای راه‌اندازی شبکه و انجام تراکنش‌ها در آن است. تمام تراکنش‌های اتریوم دارای کارمزدی هستند که باید به‌صورت گس پرداخت شود.

هزینه کارمزد گس متفاوت است و توسط ماینرها (استخراج‌کنندگان) باتوجه‌به عرضه و تقاضای فعلی تعیین می‌شود. کارمزد گس اتریوم به موارد زیر بستگی دارد:

  • تقاضای فعلی برای گس
  • تقاضای توان محاسباتی برای پردازش قراردادهای هوشمند
  • تعداد کل تراکنش‌ها
  • اندازه قرارداد هوشمندی که می‌خواهید اجرا شود

نحوه ی محاسبه ی کارمزد شبکه اتریوم

قبل از هر چیزی لازم است به شما این موضوع را بگوییم که کارمزد شبکه اتریوم با استفاده از واحدی بر اساس گس سنجیده می شود. این واحد وزن محاسباتی یک تراکنش را نشان می دهد. در واقع قیمت گس(GAS) می تواند به بالای ۱۰۰ تا ۲۰۰ گیگا وی برسد. هر وی معادل یک میلیاردم اتریوم است.

مشاهده  دوج کوین چیست؟

 کارمزد شبکه اتریوم

در واقع در صورتی که شما در این شبکه معادلات سنگین انجام دهید، کارمزد شبکه اتریوم می‌تواند بسیار قابل توجه باشد و باعث شود که مقدار زیادی از سرمایه شما در اثر این کار از بین برود.

 

راه های کاهش کارمزد شبکه‌ی اتریوم

برای اینکه بتوانید کارمزد این شبکه را کاهش دهید، راهکارهایی را پیشنهاد میکنیم. این راهکارها توسط افراد فعال در این زمینه تست شده. می‌توانید با آزمون و خطا بهترین راهکار را برای کاهش این کارمزد پیدا کنید.

1.فعالیت در شبکه اتریوم در ساعات خاص

برای اینکه بتوانید برای کاهش کارمزد شبکه اتریوم اقدام کنید بهترین و در دسترس ترین کار این است که در برخی از ساعت مشخص در شبانه‌روز تراکنش انجام دهید. در واقع با تحقیقات اخیر متوجه شده‌ایم که شبکه اتریوم زمانی که شلوغ است افزایش قیمت گس را دارد. در نتیجه این موضوع به صورت روزانه در ساعت مشخص به دفعات تکرار می شود.

بنابراین ابتدا متوجه شوید در چه ساعتی شبکه شلوغ است و در چه ساعاتی شبکه خلوت‌ترین حالت ممکن را دارد. در مرحله ی بعد اقدام به تراکنش کنید. طبیعتا در چنین شرایطی کارمزد کمتری پرداخت خواهید کرد. این تکنیک مهم ترین و تاثیرگذارترین راهکار برای کاهش کارمزد شبکه ی قوی و قدرتمند اتریوم است.

شبکه اتریوم شلوغ‌ ترین لحظات خود را در بین ساعات 1 بعدازظهر تا 6 بعدازظهر به وقت جهانی تجربه می‌کند، زمانی که مطابق با اولین ساعات کاری در ایالات متحده است. شلوغ بودن شبکه اتریوم و بالا بودن کارمزدهای آن در این ساعات اتفاق عجیبی نیست، زیرا در این برهه زمانی، کاربران اروپایی و آمریکایی بیدار و مشغول به کار هستند.

2.تحلیل اتفاقات لایه های شبکه

یکی از راهکارهایی که می‌تواند به شما این امکان را بدهد در کاهش کارمزد شبکه اتریوم تاثیر گذار باشید. استفاده از این شبکه و امتحان کردن اتفاق هایی است که در لایه‌های مختلف برنامه رخ می‌دهد.

در واقع شما می توانید در لایه‌های مختلف برنامه اتفاقات مربوطه را بررسی کنید. در مرحله ی بعد نسبت به تحلیل ها و نتایجی که میگیرید، بهترین زمان و شرایط را برای معامله انتخاب کنید.

کاهش کارمزد شبکه‌ی اتریوم

3.استفاده از راه های مقیاس پذیر

راه حل دیگری که می‌تواند به شدت به شما کمک کند این است که بتوانید از راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر استفاده کنید. در واقع اکوسیستم اتریوم راه حل های مقیاس پذیر زیادی دارد که در ابتدای راه هستند. اما موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که شما می توانید از این راه حل های مقیاس پذیر برای انجام تراکنش‌های فوری استفاده کنید و هزینه فوق‌العاده ارزان مبتنی بر اتریوم را پرداخت کنید.

مشاهده  استخراج اتریوم

4.استفاده از برنامه های غیر متمرکز

یک راه حل دیگر این است که بتوانید از برنامه های غیر متمرکز که در کاهش هزینه گس تاثیر‌گذار هستند استفاده کنید. به عنوان مثال صندوقهای وی 2 پروژه یرن از جمله صندوق هایی است که تراکنش های کاربران را توانسته به صورت خودکار انجام دهد. در نتیجه کاربران به جای اینکه یکی یکی کارمزدهای گس را به صورت دستی پرداخت کنند، آن را یکجا پرداخت می‌کنند. این موضوع باعث کاهش چشمگیر گس می شود.

5.استفاده از توکن گس (GAS)

راه حل دیگر برای کاهش کارمزد شبکه اتریوم استفاده از توکن های گس  به شمار می‌رود. در نظر داشته باشید شما می توانید زمانی که قیمت گس پایین است توکن های گس ایجاد کرده و زمانی که قیمت گچ بالا می‌رود آنها را بازیابی کنید. در نتیجه مقداری توکن اتریوم دارید که با آن می‌توانید هزینه‌های گس مربوط به تراکنش های خود در شبکه اتریوم را پرداخت کنید.

آموزش سالیدیتی برنامه نویسی قرارداد هوشمند

بهترین زمان برای معامله در شبکه اتریوم

نسبت به بررسی هایی که انجام شده متوجه شده‌ایم گرانترین کارمزد شبکه اتریوم مربوط به ۸ صبح تا ۱ بعد از ظهر زمان شرقی است. در این بازه ساکنان اروپا و ایالات متحده بیدار و مشغول به کار هستند. همچنین کمترین زمان شلوغی بین نیمه شب تا ساعت ۴ صبح به وقت ایران است.

در واقع زمان هایی که مردم ایالات متحده و اروپا در حال خواب هستند، شبکه اتریوم کمترین شلوغی ممکن را دارد و بهترین و درعین‌حال منطقی ترین کارمزد گس وجود دارد.

کارمزدهای شبکه اتریوم

دلیل بالا بودن کارمزد شبکه اتریوم

موضوعی که باید به آن توجه کنید و ممکن است برای شما سوال‌برانگیز باشد این است که چرا کارمزد اتریوم بالا است. در واقع چرا این شبکه به طور ناگهانی دارای کارمزد بسیار بالایی نسبت به گذشته شد.

  • در نظر داشته باشید اولین بلاکچینی که توانست قابلیت قراردادهای هوشمند را معرفی کند اتریوم بود.
  • شبکه اتریوم این امکان را ایجاد کرد تا توسعه‌دهندگان بتوانند برنامه های غیرمتمرکز بسازند. افزایش تعداد برنامه های ساخته شده غیرمتمرکز باعث شلوغ شدن شبکه و افزایش قیمت گس و کارمزد شبکه اتریوم شد.
  • در واقع قیمت کارمزد اتریوم که با واحد گس محاسبه می شود در سال ۲۰۲۰ بیشتر از ۲۰ برابر افزایش داشت. موضوعی که می توانیم آن را حدس بزنیم این است که کارمزد شبکه اتریوم قرار نیست تا به همیشه به این اندازه بالا بماند.
  • همچنین رشد بی‌سابقه این شبکه تاثیر زیادی در افزایش کارمزد داشت. اما شما می توانید با تکنیک هایی که برای کاهش کارمزد شبکه اتریوم در این مطلب به بررسی شد بهترین و مناسب ترین راه حل ممکن را برای فعالیت در این شبکه قدرتمند پیدا کنید.
مشاهده  انواع کیف پول ارز دیجیتال

اعتبار راهکارهای کاهش کارمزد شبکه اتریوم

راهکارهای ارائه شده از مواردی است که توسط افراد فعال در این شبکه خطا و آزمون شده و در نتیجه خلاصه‌ای از آن به شما توضیح داده شد. این راهکارها می‌تواند تا حدود زیادی در کاهش کارمزد شبکه اتریوم تاثیر گذار باشد. در صورتیکه راهکاری میشناسید که در این مطلب به آن اشاره نکردیم. می توانید با اشتراک گذاشتن این نظر در قسمت نظرات با ما سهم زیادی در کمک کردن به افرادی داشته باشید که سالهاست در این شبکه فعالیت می‌کنند و در واقع همکار و همراه شما هستند. از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم.

سخن پایانی 

بالا بودن قیمت گس اتریوم یک نگرانی همیشگی نیست. با ظهور راه‌ حل‌های مقیاس‌پذیری لایه ۲ و راه‌اندازی اتریوم ۲ انتظار می‌رود این قیمت‌ها در سال آینده به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کنند.

با این‌ حال فعلاً باید با این قیمت‌ها کنار بیاییم. پس دفعه بعد که خواستید یک تراکنش در شبکه اتریوم انجام دهید این کار را مانند گذشته انجام ندهید بلکه مواردی مانند زمان روز، امکان انجام همان تراکنش در راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری دیگر و غیره را بررسی کنید تا در میزان کارمزد گس صرفه‌جویی کنید.

منابع مقاله کارمزد شبکه اتریوم

ethereum.orgmoralis.io

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین دوره ها

برچسب های محبوب

Mapping Solidity Inheritance آموزش برنامه نویسی سالیدیتی آموزش سالیدیتی آموزش قرارداد هوشمند اجزای قرارداد هوشمند ارز دیجیتال اتریوم ارز دیجیتال یونی ارزهای متاورسی الگوریتم اثبات کار الگوریتم اجماع امنیت کیف پول اهمیت قرارداد هوشمند اپلیکیشن متمرکز برنامه نویس سالیدیتی برنامه نویسی اتریوم برنامه نویسی بلاکچین برنامه نویسی ریمیکس برنامه نویسی سالیدیتی برنامه نویسی شی‌ گرا برنامه نویسی قرارداد هوشمند بلاکچین بلاک چین اتریوم بهترین ارزهای دیجیتال ترون چیست توسعه دهنده سالیدیتی صرافی های ارزدیجیتال صرافی‌ غیرمتمرکز قرارداد هوشمند قیمت پولکادات متاورس مزایای قرارداد هوشمند نوشتن سیستم رای گیری با سالیدیتی نوشتن قرارداد هوشمند واقعیت مجازی متاورس ویژگی‌های اتریوم پلتفرم های ارزدیجیتال پیش نیاز قرارداد هوشمند کاربرد قرارداد هوشمند کد نویسی سالیدیتی کسب درآمد با قرارداد هوشمند کسب درآمد در متاورس کیف پول ارزدیجیتال کیف پول الکترونیکی کیف پول نرم‌افزاری