وبلاگ

بلاک چین هایی که از سالیدیتی استفاده می کنند

بلاک چین هایی که از سالیدیتی استفاده می کنند
سالیدیتی

بلاک چین هایی که از سالیدیتی استفاده می کنند

از جمله زبان های برنامه نویسی بلاک چین که کاربرد فراوانی دارد می‌ توان به سالیدیتی اشاره کرد. این زبان تامین بیشتر برنامه ها و توکن های اکوسیستم اتریوم را بر عهده دارد. علاوه بر این که در قرارداد هوشمند اتریوم از این زبان استفاده می شود در سراسر جهان هم دارای کاربردهای زیادی است. در ادامه در مورد بلاک چین هایی که از سالیدیتی استفاده می کنند بیشتر توضیح می دهیم، با ما همراه باشید.

چه نوع بلاک چین هایی وجود دارد؟

بلاک چین های مختلفی وجود دارند که هر یک به منظور خاصی به کار می روند. در واقع به منظور این که تراکنش ها یا تبادل داده های مختلف درون یک شبکه امن اتفاق بیفتد به انواع مختلف بلاک چین احتیاج داریم. لازم به ذکر است این که افراد چگونه از بلاک چین فناوری شبکه دفتر کل توزیع شده استفاده می کنند بسته به حالت های مختلف فرق می کند. به عنوان مثال BTC که نوعی ارز دیجیتال است تبادل آن درون بلاک چین و تکنولوژی دفتر کل توزیع شده انجام می گیرد. از آن جایی که افراد در هر جایی از جهان باشند قابلیت تبدیل به یک نود یا گره و تایید دیگر نودها و معاملات بیت کوین را دارا هستند، این نوع بلاک چین شبکه عمومی نامیده می شود.

چه نوع بلاک چین هایی وجود دارد؟
چه نوع بلاک چین هایی وجود دارد؟

در حالی که بانک ها را اگر در نظر بگیریم بلاک چین خصوصی به کار می برند. دارا بودن شبکه ای محدود و قابلیت دسترسی به اطلاعات محرمانه توسط اعضای خاصی از بانک از ویژگی های این نوع بلاک چین ها است. بنابراین اگر فرد خارج از شبکه قرار داشته باشد قادر نخواهد بود به داده های بانک دسترسی پیدا کند. در یک شبکه خصوصی نودهای محدود و مجازی وجود دارد که ادمین شبکه مدیریت آن را بر عهده دارد. آن دسته از اطلاعاتی که داخل یک بلاک چین خصوصی رد و بدل می شود داخل خود شبکه می ماند. اگر هم یک نود یا گره جدید بخواهد به شبکه خصوصی اضافه شود، به اجازه ادمین شبکه احتیاج دارد. بزرگی و مقیاس بلاک چین خصوصی بانک‌ ها بر اساس شعبه های یک شهر یا یک کشور مشخص می شود. از این رو بر اساس نیازمندی هایی که وجود دارد شبکه های مختلف بلاک چینی به وجود می آیند. به طور کلی بلاک چین ها به ۴ دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از:

  • بلاک چین های عمومی مانند بیت کوین، اتریوم، مونرو و لایت کوین
  • بلاک چین های خصوصی مانند multichain , MONAX
  • بلاک چین های سازمانی و کنسرسیوم های بلاک چینی مانند(R3 بانک ها)، EWF ( بخش انرژی)، B3i ( بیمه) و corda (مشاغل)
  • بلاک چین های هیبریدی مانند Dragonchain
مشاهده  NFT چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده از سالیدیتی در اتریوم به چه صورتی است؟

به دلیل این که اتریوم می‌تواند دستورالعمل های کد گذاری شده در سالیدیتی را به خوبی و با مهارت ویژه پردازش کند باعث تمایز آن با دیگر بلاک چین ها مانند بیت کوین شده است. هم اکنون از بلاک چین هایی که از سالیدیتی استفاده می کنند، می توان به اتریوم و سایر بلاک چین های خصوصی اشاره کرد.

هنگامی که یک قرارداد هوشمند توسط یک توسعه دهنده داخل سالیدیتی نوشته می شود ابتدا فرآیند اجرای آن به واسطه یک کامپایلر اتفاق می افتد سپس تقسیم آن به رشته ای از دستورالعمل ها انجام می پذیرد و در نهایت نمایش آن ها به صورت بایت کد صورت می گیرد. ماشین مجازی اتریوم این توانایی را دارد کد بایت را بخواند و برای اجرای آن به روش مناسب اقدام کند. هنگامی که کد بایت تولید شد عنصر تعادل اقتصادی در فرآیند توسعه قرارداد هوشمند ظاهر می گردد. برای این که بایت کد تولید شود، احتیاج است که پرداخت آن توسط کاربر صورت گیرد. اتریوم به عنوان یک ماشین کامل تورینگ شناخته می شود و هر کس توانایی برنامه ریزی هوشمند سالیدیتی را روی پلتفرم برای انجام هر کاری دارد. این در حالی می باشد که توسعه دهنده مجبور است گس کافی خرید کند و این مورد قابلیتش را محدود می کند.

استفاده از سالیدیتی در اتریوم
استفاده از سالیدیتی در اتریوم

کامپایلرها می توانند پردازش زبان های دیگر را به بایت کد انجام دهند. این در حالی است که عملکرد یکسانی از آن ها را مشاهده می کنیم. عملکرد آن ها به این صورت است که کدهای قابل خواندن توسط انسان در بایت کد را کامپایل کرده که بتوانند توسط ماشین مجازی اتریوم اجرا شوند.

مشاهده  عملگرها در برنامه نویسی سالیدیتی

منظور از قراردادهای هوشمند چیست؟

قرارداد هوشمند یعنی بدون این که نیاز باشد از بانک یا سایر موسسات دیگر و واسطه ها کمک بگیریم، شرایط توافق نامه بین دو طرف توسط کدی که روی بلاک چین فعال می شود بررسی و اجرا شود. قراردادهای هوشمند به عنوان یک نوآوری عظیمی شناخته شده اند که باعث می شوند ما از این که به دیگران اعتماد کنیم بی نیاز شویم. برای نوشتن قرارداد هوشمند به یک یا چند زبان برنامه نویسی نیاز داریم. به عنوان مثال زبانی که برای برنامه نویسی قراردادهای هوشمند اتریوم به کار می رود، سالیدیتی است. پس برای این که بتوانید یک قرارداد هوشمند برای بلاک چین اتریوم بنویسید، لازم است زبان برنامه نویسی سالیدیتی را بیاموزید.جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله چگونه یک برنامه نویس سالیدیتی شویم؟ را مطالعه نمایید.

کسب درآمد دلاری با قرارداد هوشمند

کاربرد سالیدیتی در قراردادهای هوشمند اتریوم

به منظور این که با اتریوم بهتر آشنا شوید، لازم است فناوری بیت کوین را به خوبی درک کنید. اما باید اطلاعات کاملی هم درمورد نحوه کار ماینینگ، دفتر کل توزیع شده، نحوه اجرای گره ها و بلاک چین داشته باشید. با بیت کوین تحولات کریپتو آغاز شد در صورتی که دریافت تز اولیه بلاک چین بیت کوین توسط اتریوم انجام گرفت. بسیاری از تراکنش های متنوع و عملکردهای سطح بالا با اتریوم قابل انجام است. برای انجام این امر به کار گیری چند ارز یا توکن از جمله بیت کوین در تمامی شبکه قابل انجام است. تضمین این که کد به صورت مساوی اجرا شود و حالت های ایجاد شده توسط اجماع ثبت و اعتبار سنجی شود، توسط شبکه انجام می پذیرد. اتریوم نوعی نرم افزار رایگان و متن باز است که قابلیت اجرا بر روی شبکه غیر متمرکز را دارد. این شبکه پشتیبانی از بلاک چین اتریوم را انجام می دهد که اتریوم خود از جمله بلاک چین هایی که از سالیدیتی استفاده می کنند، شناخته می شود. عضویت در این شبکه به صورت داوطلبانه صورت می گیرد و اجرای برنامه هایی که قرارداد هوشمند نامیده می شود را با استفاده از رایانه ها یا گره های شرکت کننده تضمین می کند.

مشاهده  چگونه یک برنامه نویس سالیدیتی شویم؟

کاربرد سالیدیتی در قراردادهای هوشمند اتریوم

آموزش سالیدیتی برنامه نویسی قرارداد هوشمند

بلاک چین هایی که از سالیدیتی استفاده می کنند

در این مطلب درمورد انواع بلاک چین ها، سالیدیتی و بلاک چین هایی که از سالیدیتی استفاده می کنند صحبت کردیم. سالیدیتی زبان قدرتمند، سطح بالا و شی گرایی می باشد که می توان از آن برای این که قراردادهای هوشمند را ایجاد کرد، استفاده کنیم. همچنین اجرای تراکنش های بلاک چینی به صورت خودکار را بر عهده دارد. برای انجام برنامه نویسی قرارداد هوشمند می ‌توان از سالیدیتی کمک گرفت که ابزار قدرتمندی در این زمینه است و توسعه ‌دهندگان بسیاری از این زبان برنامه نویسی برای انجام خدماتی که بر پایه بلاک چین هستند کمک می گیرند.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین دوره ها

برچسب های محبوب

Mapping Solidity Inheritance آموزش برنامه نویسی سالیدیتی آموزش سالیدیتی آموزش قرارداد هوشمند اجزای قرارداد هوشمند ارز دیجیتال اتریوم ارز دیجیتال یونی ارزهای متاورسی الگوریتم اثبات کار الگوریتم اجماع امنیت کیف پول اهمیت قرارداد هوشمند اپلیکیشن متمرکز برنامه نویس سالیدیتی برنامه نویسی اتریوم برنامه نویسی بلاکچین برنامه نویسی ریمیکس برنامه نویسی سالیدیتی برنامه نویسی شی‌ گرا برنامه نویسی قرارداد هوشمند بلاکچین بلاک چین اتریوم بهترین ارزهای دیجیتال ترون چیست توسعه دهنده سالیدیتی صرافی های ارزدیجیتال صرافی‌ غیرمتمرکز قرارداد هوشمند قیمت پولکادات متاورس مزایای قرارداد هوشمند نوشتن سیستم رای گیری با سالیدیتی نوشتن قرارداد هوشمند واقعیت مجازی متاورس ویژگی‌های اتریوم پلتفرم های ارزدیجیتال پیش نیاز قرارداد هوشمند کاربرد قرارداد هوشمند کد نویسی سالیدیتی کسب درآمد با قرارداد هوشمند کسب درآمد در متاورس کیف پول ارزدیجیتال کیف پول الکترونیکی کیف پول نرم‌افزاری