وبلاگ

آیا ارز ریپل (XRP) سرمایه‌گذاری خوبی است

ارز ریپل
ارزهای دیجیتال

آیا ارز ریپل (XRP) سرمایه‌گذاری خوبی است

فعالان بازار رمز ارز مطمئناً نام ارز ریپل را بارها شنیده‌اند. شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که رابطه ریپل و XRP چیست و آیا این دو با یکدیگر تفاوت دارند یا خیر؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم، در حقیقت ریپل بستر عرضه XRP است، به این معنی که ریپل نام شرکتی که ارز دیجیتال XRP را به دنیای رمز ارزها معرفی کرده است. ریپل (XRP) امکان انجام تراکنش‌هایی را فراهم می‌کند که می‌توانند چندین برابر سریع‌تر از بیت کوین یا اتریوم انجام شوند. شما تنها با اتصال به اینترنت، می‌توانید تراکنش‌های مختلفی را انجام دهید.

خلق رمز ارز ریپل و جذب سرمایه‌گذاران

همان‌طور که گفته شد، ریپل یک شبکه انتقال پول است که در سال 2004 توسط Ripple Labs (شرکت فناوری مستقر در ایالات‌متحده)، برای پاسخگویی به نیازهای صنعت خدمات مالی، طراحی شد. ریپل در سال 2012، ارز دیجیتال XRP را با مفهوم عامیانه ارز ریپل، به عرصه رقابت جهانی وارد کرد. این رمز ارز تا به امروز در بین 10 ارز دیجیتال برتر جهان بر اساس ارزش بازار قرار گرفته است. در حال حاضر، ارز دیجیتال XRP در جایگاه هفتم رده بنده بندی کریپتوکارنسی جای دارد.

خلق رمز ارز ریپل

یک واحد XRP، به دلیل حجم بالای سکه در گردش (بیش از 48 میلیارد تا لحظه نگارش این مقاله) بسیار ارزان محسوب می‌شود و از این رو بسیاری از سرمایه‌گذاران، همواره مقداری از ارز ریپل را در پرتفوی خود نگه می‌دارند. قیمت نسبتاً پایین هر سکه در مقایسه با 10 پروژه برتر دیگر در این فضا، برای سرمایه‌گذاران می‌تواند بسیار جذاب باشد. شرکت ریپل، ارز دیجیتال XRP خود را “دارایی دیجیتال ساخته شده برای پرداخت‌های جهانی” توصیف می‌کند. برای خلاصه کردن یک داستان طولانی باید این‌گونه بگوییم که در واقع ریپل به بازار نقل و انتقال ارز بین‌المللی توجه ویژه دارد.​

قرارداد هوشمند یا اسمارت کانترکت (Smart Contract) چیست؟

مزایای ارز ریپل (XRP)

چه چیزی ارز دیجیتال ریپل را نسبت به سایر ارزها متمایز می‌کند؟ در ادامه سعی می‌کنیم به این سوالات پاسخ دهیم.به طور کلی موارد زیر از مزایای ارز دیجیتال ریپل می باشد که در بخش زیر به صورت مفصل به این موارد پرداخته شده است.

  • تقریباً ضد جعل است
  • انجام سریع تراکنش‌ها در طی چند ثانیه
  • در مرحله نهایی خود می‌تواند به‌عنوان مترجم جهانی هر ارزی عمل کند
  • قابلیت وام دادن و وام گرفتن سریع مبالغ پول
  • اتصال ساده شبکه‌های پرداخت
  • تورم ندارد، چراکه تمامی توکن تا از ابتدا استخراج شده‌اند و از قبل وجود دارند
مشاهده  هایپرلجر فابریک چیست؟

1- انتقال سریع پرداخت‌های مالی

در حال حاضر، انتقال پول در سراسر جهان بسیار پرهزینه است، چراکه بانک‌ها اغلب کارمزدهای نجومی دریافت می‌کنند. علاوه بر این، ممکن است در سیستم‌های بانکی قدیمی چندین روز طول بکشد تا پرداخت‌ها به حساب بانکی گیرنده برسد. در اینجا است که ارز ریپل برای مقابله با این مشکل وارد می‌شود. ارز دیجیتال XRP اجازه می‌دهد تا مبالغ هنگفت به صورت امن و سریع با هزینه بسیار کم منتقل شود. این ویژگی علاوه پتانسیل کمک به کاربران عادی، مؤسسات مالی را نیز مشتاق کرده است. در نتیجه، شواهد نشان می‌دهد که ریپل توانسته است فهرست قابل‌توجهی از بانک‌ها و ارائه‌دهندگان پرداخت‌های پولی را به سوی خود جذب کند. ال لی، عضو هیئت مدیره Onchain Custodian می‌گوید: «تأیید تراکنش‌های بیت‌کوین ممکن است چند دقیقه یا چند ساعت طول بکشد و معمولاً با هزینه‌های تراکنش بالایی همراه است. اما تراکنش‌های ارز ریپل حدود چهار تا پنج ثانیه و با هزینه بسیار کمتر تأیید می‌شوند.»

2- کنترل افزایش تراکنش‌ها در پی افزایش تقاضا

طبق گفته تیم پشتیبان ریپل، ارز دیجیتال XRP نسبت به سایر ارزهای دیجیتال معتبر، مزایای قانع‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد. درحالی‌که پاک شدن تراکنش‌های بیت‌کوین بیش از یک ساعت و تکمیل موفقیت‌آمیز پرداخت ETH حدود دو دقیقه طول می‌کشد، ریپل ادعا می‌کند که پرداخت‌های XRP بین سه تا پنج ثانیه پاک می‌شوند. این یک هوای تازه برای طرفداران کریپتو است که نگران مسائل مقیاس‌پذیری و عدم توانایی مقابله شبکه‌های بلاک چین در مواجه با افزایش قابل توجه تقاضا هستند.

مزایای ارز ریپل (XRP)

3- ایمنی در تراکنش‌ها

شبکه ارز ریپل (XRP) تا حدودی فرایندها را متمرکز می‌کند و از یک پروتکل توافقی استفاده می‌نماید. هرچند همه می‌تواند نرم‌افزار اعتبارسنجی آن را دانلود کند، اما این نرم‌افزار لیست‌های گره‌ منحصربه‌فردی ایجاد می‌کند که کاربران می‌توانند از آن‌ها برای تأیید تراکنش‌های خود به طور ایمن استفاده کنند. با ورود تراکنش‌های جدید، اعتبار سنجی‌ها دفتر کل خود را هر سه تا پنج ثانیه به‌روز می‌کنند تا مطمئن شوند که با سایر دفاتر مطابقت دارند. در این حالت اگر ناهماهنگی وجود داشته باشد، متوقف می‌شوند تا بفهمند اشتباه در کجا رخ داده است. این روند به شبکه اجازه می‌دهد تا به طور ایمن و کارآمد تراکنش‌ها را تأیید کند و درعین‌حال به ارز ریپل یک برتری نسبی در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین می‌دهد.

مشاهده  کارمزد شبکه اتریوم چقدر است؟

ارز دیجیتال XRP چگونه یک تراکنش جهانی را ساماندهی می‌کند؟

به طور گیج‌کننده، ریپل در ارسال فیزیکی پول از یک مکان به مکان دیگر دخالتی ندارد. در عوض، امکان انتقال وعده پرداخت را فراهم می‌کند. چطور؟ اجازه دهید با مثال‌های زیر نحوه این عملکرد را توضیح دهیم.

بیایید تصور کنیم که کیتی در لندن زندگی می‌کند و دوستش دیوید، ساکن فرانسه است. کیتی به دیوید بدهکار است. هر دوی آن‌ها می‌خواهند از زیان تبدیل نرخ ارز و تأخیر انتقال پول جلوگیری کنند. برای انجام این کار ارز ریپل وارد عمل می‌شوید.

ارز دیجیتال ریپل XRP

در اینجا، کیتی با 2000 پوند پول نقد نزد یک صرافی ارز دیجیتال در لندن می‌رود و پولش را می‌دهد و در مقابل یک کد ویژه دریافت می‌کند. سپس صراف در لندن به همتای خود در پاریس اطلاع می­دهد و به او می‌گوید چه مقدار پول از کاربر کیتی دریافت کرده است. هم‌زمان کیتی به دیوید زنگ می‌زند تا رمز خاصی را که دریافت کرده است، به او بگوید. دیوید به صرافی مورد نظر در پاریس می‌رود، کد را ارائه می‌دهد و پول نقد خود را دریافت می‌کند. در حقیقت ارز ریپل به عنوان یک دارایی خنثی عمل می‌کند که می‌تواند به هر واحد پولی تبدیل شود. کیتی می‌تواند پوند خود را به XRP تبدیل کند و دیوید می‌تواند آن XRP را بگیرد و به یورو تبدیل کند.

آموزش سالیدیتی برنامه نویسی قرارداد هوشمند

ارز ریپل XRP توسط چه سازمان‌هایی پذیرفته می‌شود؟

XRP در اکثر صرافی‌های اصلی موجود است و می‌توان آن را در کیف پول ذخیره کرد. بااین‌حال، یک سؤال اساسی: چه کسی ریپل را به عنوان ارز پرداختی می‌پذیرد؟

مشاهده  ارز دیجیتال پولکادات چیست؟

XRP توسط Western Union، Travala و صلیب سرخ پذیرفته شده است. کسب‌وکارهای بیشتری نیز از BitPay (و سایر پلتفرم‌ها) به عنوان ارائه‌دهنده خدمات پرداخت استفاده می‌کنند، بنابراین ارز ریپل را می‌توان در مؤسسات متعددی خرج کرد. این شامل خرید از همه سیستم‌های پرداخت غیرمتمرکز است.

نحوه خرید ارزدیجیتال ریپل (XRP)

اولین قدم برای خریدار XRP، ایجاد و تأیید یک حساب کاربری در یکی از این صرافی‌ها است. در مرحله بعد کاربر می‌تواند وجوه خود را سپرده‌گذاری کرده و تجارت را آغاز کند. برخی از صرافی‌های دیگری که به شما امکان معامله XRP را نیز می‌دهند عبارت‌اند از CoinOne، Bitso، Coincheck، Korbit، Bitbank، Qryptos، BTCXIndia یا Bitsane.

خرید ارزدیجیتال ریپل

شما می‌توانید ارز ریپل را در چیزی که کیف پول نامیده می‌شود ارسال، دریافت و یا ذخیره کنید. به‌طورکلی، کیف پول رمزنگاری به شما امکان می‌دهد موجودی خود را بخوانید، تراکنش‌ها را ارسال کنید و به برنامه‌ها متصل شوید. در حقیقت شما برای ارسال وجوه و مدیریت ارز دیجیتال خود به یک کیف پول نیاز دارید، به این معنی که کیف پول شما تنها ابزار برای انجام این کار است. در نتیجه، شما اغلب می‌توانید ارائه‌دهندگان کیف پول را در هر زمانی تعویض کنید. همچنین بسیاری از کیف پول‌ها به شما امکان می‌دهند چندین حساب را از یک برنامه مدیریت کنید، زیرا شما باید نه فقط از کیف پول خود محافظت کنید که می­بایست حافظ وجوه خود نیز باشید.

منابع مقاله آیا ارز ریپل (XRP) سرمایه‌گذاری خوبی است

gobankingrates.comforbes.com

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین دوره ها

برچسب های محبوب

Mapping Solidity Inheritance آموزش برنامه نویسی سالیدیتی آموزش سالیدیتی آموزش قرارداد هوشمند اجزای قرارداد هوشمند ارز دیجیتال اتریوم ارز دیجیتال یونی ارزهای متاورسی الگوریتم اثبات کار الگوریتم اجماع امنیت کیف پول اهمیت قرارداد هوشمند اپلیکیشن متمرکز برنامه نویس سالیدیتی برنامه نویسی اتریوم برنامه نویسی بلاکچین برنامه نویسی ریمیکس برنامه نویسی سالیدیتی برنامه نویسی شی‌ گرا برنامه نویسی قرارداد هوشمند بلاکچین بلاک چین اتریوم بهترین ارزهای دیجیتال ترون چیست توسعه دهنده سالیدیتی صرافی های ارزدیجیتال صرافی‌ غیرمتمرکز قرارداد هوشمند قیمت پولکادات متاورس مزایای قرارداد هوشمند نوشتن سیستم رای گیری با سالیدیتی نوشتن قرارداد هوشمند واقعیت مجازی متاورس ویژگی‌های اتریوم پلتفرم های ارزدیجیتال پیش نیاز قرارداد هوشمند کاربرد قرارداد هوشمند کد نویسی سالیدیتی کسب درآمد با قرارداد هوشمند کسب درآمد در متاورس کیف پول ارزدیجیتال کیف پول الکترونیکی کیف پول نرم‌افزاری