وبلاگ

آموزش نصب ترافل (Truffle)

آموزش نصب ترافل (Truffle)
سالیدیتی

آموزش نصب ترافل (Truffle)

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از رایانه  و گوشی به صورت تخصصی یا غیر تخصصی بسیار رایج است اگر به صورت حرفه ای و تخصصی با رایانه کار می کنید به طور حتم با واژه ترافل آشنایی دارید اما اگر آماتور هستید و در این زمینه اطلاعی ندارید با ما همراه باشید تا با آموزش نصب ترافل آشنا شوید. به راستی ترافل چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟ چگونه می توان آن را نصب کرد؟

این سوالات و سوالات بسیاری در زمینه ترافل وجود دارد که ما به اختصار به توضیح و بررسی آن‌ها می‌پردازیم. ترافل یک ابزار کار بسیار حرفه ای و کاربردی می‌باشد که مورد استفاده بسیاری از کاربران متخصص در زمینه های گوناگون قرار دارد.

با Truffle می‌توان روند توسعه و قراردادهای هوشمند را مدیریت کرد یعنی با کمک آن می‌توان یک پروژه کاری را در مدت زمان کمتری به پایان رساند و این کمتر شدن زمان در پروژه‌های بزرگ بسیار مهم و حائزاهمیت استبا کمک ترافل می‌توان اسکریپت‌های توسعه نوشت، نوشتن آن‌ها به پروسه‌های بلاکچینی کمک بسزایی می‌کند.

ترافل چیست؟

ترافل چارچوب توسعه بسیار رایجی دارد که مختص بلاکچین اتریوم می‌باشد و از آن برای توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و هوشمند می‌توان استفاده کرد.  از دیگر ویژگی‌های ترافل می‌توان این مسئله را عنوان کرد که ترافل دو کنسول مختلف برای کار با اسمارت کانترکت را در اختیار ما قرار می‌دهد.یکی از آن‌ها کنسول تعاملی است که به کمک آن می‌توانیم به شبکه های مشابه متصل شویم. همچنین این کنسول این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا با اسمارت کانترکت های خود ارتباط برقرار کنیم.

کنسول دیگری که ترافل در اختیار ما قرار می دهد کنسولی است که با راه اندازی آن، ما به یک بلاکچین آماده لوکال دسترسی پیدا می‌کنیم ترافل همچنین یک چهارچوب بسیار محبوب و حرفه ای است که می‌توان با آن قرارداد های هوشمند را بعد از تنظیم، آزمایش و درنهایت منتشر کرد.

ترافل برای پروژه های سخت و پیچیده بهترین ابزار می‌باشد برای کار با آن باید آموزش‌های لازم را آموخت آن برای کاربران مبتدی نسبتاً دشوار و سخت می باشد.

ترافل محبوب ترین پلتفرم توسعه اتریوم است و دسترسی کاربران را به مستندات، برنامه ها، آموزش‌ها و الگوها فراهم می‌کند و با زبان جاوااسکریپت نوشته می‌شود که کاملا ماژولار است و از آن برای تغییر برخی از کدها در وب سایت می‌توان استفاده کرد. در واقع با ترافل و با استفاده از این زبان می‌توان به کد نویسی پرداخت.

مشاهده  کسب درآمد دلاری با قرارداد هوشمند

آموزش نصب Truffle

آموزش نصب ترافل

با ترافل به طور مختصر آشنا شدیم و آموختیم که ترافل چیست و چه کاربردهایی دارد اکنون به آموزش نصب ترافل می پردازیم و گام به گام آن را توضیح می دهیم. قبل از اینکه ترافل را نصب کنید و کار با آن را آغاز کنید باید npm را نصب کنید و با استفاده از آن ترافل را نصب نمایید.

باید یک ترمینال باز کنید و کد مخصوص npm را وارد کنید.برای استفاده از اکثر دستورات ترافل باید آن‌ها را درون پروژه ترافل به کار گیرید.

npm install -g truffle

دستورات زیر را در خط فرمان اجرا کنید:

$ npm install -g ganache-cli
$ npm install -g truffle

بسته به محیط توسعه خود ، ممکن است لازم باشد که دستورات قبلی را به عنوان root / administrator اجرا کنید.دستورات قبلی باید بدون خطا اجرا شوند.Ganache CLI و Truffle اکنون روی دستگاه شما نصب شده اند!

شما می‌توانید یک پروژه خالی تولید کنید اما اگر در این زمینه آماتور هستید و تجربه کافی ندارید، می توانید از ترافل باکس استفاده کنید که نمونه هایی از پروژه‌های آماده هستند و گزینه بسیار مناسبی برای افراد تازه کار محسوب می‌شود.

اما اگر در این زمینه از تجربه کافی برخوردار هستید می توانید به راحتی ترافل را نصب کنید و به سهولت با کدهای مخصوص برای خود پروژه بسازید. با نصب ترافل می‌توانید به پوشه های قرارداد سالیدیتی، فایل های اسکریپت و فهرستی برای فایل‌های آزمایشی دست یابید.

در هر قسمت باید کد مخصوص را وارد کنید و خروجی آن را مشاهده نمایید. با نصب ترافل بسیاری از پیچیدگی و دشواری های کامپایل کردن و اجرای قرارداد در بلاکچین  ساده می‌شود.

برای ایجاد یک پروژه ترافل می توانید با نوشتن دستورات زیر در یک دایرکتوری پوشه پروژه خود را بسازید و پروژه متاکوین را از ترافل باکس داخل آن دانلود کنید و استفاده نمایید.

mkdir MetaCoin
cd MetaCoin

برای دانلود پروژه کد زیر را وارد کنید


truffle unbox metacoin

برای ایجاد یک پروژه ترافل جدید از دستور زیر استفاده کنید

مشاهده  عملگرها در برنامه نویسی سالیدیتی

truffle init.

پوشه contracts : برای قراردادهای سالیدیتی (با پسوند .sol)
پوشه migrations : دایرکتوری برای فایل های اسکریپت
پوشه test : فهرستی برای فایل‌های آزمایشی برای آزمایش درخواست و قراردادهای هوشمند

truffle.js: فایل پیکربندی Truffle

برای تست پروژه در ترمینال بنویسید:

truffle test ./test/TestMetaCoin.sol

و خروجی زیر را مشاهده خواهید کرد

TestMetacoin
√ testInitialBalanceUsingDeployedContract (71ms)
√ testInitialBalanceWithNewMetaCoin (59ms)

2 passing (794ms).

برای تست جاوا اسکریپت پروژه
truffle test ./test/metacoin.js

و خروجی زیر را مشاهده خواهید کرد :

Contract: MetaCoin
√ should put 10000 MetaCoin in the first account
√ should call a function that depends on a linked library (40ms)
√ should send coin correctly (129ms)

3 passing (255ms)

نصب ترافل به شما کمک می‌کند به عنوان یک فرد حرفه‌ای و متخصص قراردادهای هوشمند را توسعه دهید و آن‌ها را آزمایش کنید و سپس انتشار دهید. ممکن است در حین نصب ترافل با پیام خطا مواجه شوید پیام را حذف کنید و کار نصب را ادامه دهید و اگر پیام حذف نشد باید مراحل نصب را از ابتدا دوباره آغاز نمایید.

برای نصب ترافل بر روی گوشی می توان آن را در گوگل پلی سرچ و سپس با توجه به ویژگی و مشخصات گوشی نصب کرد چون ترافل بر هر نوع گوشی نصب نمی‌شود اما برای نصب آن بر روی رایانه شخصی باید از شبیه ساز استفاده نمود.

انواع مختلفی شبیه ساز وجود دارد که  بلواستکس شبیه ساز پرکاربردی است که در میان کاربران بسیار محبوب بوده و می‌توان با کمک آن ترافل را بر روی کامپیوتر نصب کرد پس از نصب مدت زمانی طول می‌کشد تا برنامه باز شود پس از بارگیری کامل برنامه، در صفحه اصلی، گزینه ترافل را جستجو کنید.

برای جستجو می توانید از زبان فارسی یا انگلیسی استفاده کنید  اگر به زبان انگلیسی تسلط ندارید بهترین گزینه برای شما انتخاب زبان فارسی می باشد و سپس آن را نصب کنید و از کارایی آن بهره مند شوید.

کار با این برنامه کاملا شبیه ترافل در گوشی است از این رو نگران نباشید چون اگر در این زمینه آموزش کافی دیده باشید به راحتی می‌توانید با آن کار کنید. دقت داشته باشید که برای نصب ترافل جدید و آپدیت گوشی و کامپیوتر شما نیز باید آپدیت شود.

آموزش برنامه نویسی قرارداد هوشمند 

جمع بندی آموزش نصب ترافل (Truffle)

همانطور که گفته شد ترافل یک استاندارد جهانی برای بلاک های در حال ایجاد است که به کمک آن می‌توان برنامه‌های غیرمتمرکز را به سرعت اجرا، کامپایل و آزمایش کرد.

مشاهده  آموزش نصب و کار با Go Ethereum) GETH)

ترافل یک محیط آزمایش و کانال ارتباطی برای بلاکچین هایی است که از اتریوم استفاده می‌کنند، در واقع برای نوشتن و انتشار قرارداد های هوشمند ترافل کمک زیادی می‌کند و اگر در این زمینه فعالیت می‌کنید باید آن را به صورت کامل فرابگیرد و آن را مرتب آپدیت کنید و به روز رسانی آن را انجام دهید.

ترافل اتریوم

علاوه بر اینکه ترافل قراردادهای هوشمند را مدیریت می‌کند به صورت خودکار قراردادها را آزمایش می‌نماید، همچنین یک چارچوب توسعه پذیر است و در اجرای شبکه های عمومی و خصوصی می‌توان از آن بهره مند شد.ان یک ابزار کار بسیار کاربردی در پروژه های سخت و پیچیده است و تقریبا می‌توان گفت در اکثر این پروژه ها از ترافل استفاده می‌شود.

آن را به روش های مختلف بر روی گوشی یا کامپیوتر می‌توان نصب کرد که نصب هر کدام به نوعی متفاوت انجام می‌شود و برای نصب در کامپیوتر باید از شبیه ساز مناسب استفاده کرد ولی در نهایت کارایی مشترکی دارند و در قسمت قبل به طور کامل مراحل نصب آن را توضیح دادیم  و بیان کردیم که نصب آن بر روی گوشی راحت تر از نصب آن بر روی کامپیوتر می‌باشد.

اما شما با توجه به نوع و شرایط کار باید آن را بر روی گوشی یا کامپیوتر نصب کنید در هنگام نصب اگر با خطا مواجه شدید دوباره مراحل آن را تکرار کنید و اگر نتوانستید آن را نصب کنید به مهندسین مجرب و کاربلد در این زمینه مراجعه کنید.

ترافل یک چارچوب بسیار حرفه ای و تخصصی است از این رو برای آن باید آموزش‌های لازم را بیاموزید و مهندسین زیادی در این زمینه می توانند به شما کمک کنند تا به صورت حرفه ای بتوانید با ترافل کار کنید البته برای کار با آن باید با زبان جاوااسکریپت نیز آشنایی داشته باشید این زبانی است که با آن در ترافل می‌توانید کد نویسی کنید یا تغییر کد را در وب سایت اعمال نمایید.​

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین دوره ها

برچسب های محبوب

Mapping Solidity Inheritance آموزش برنامه نویسی سالیدیتی آموزش سالیدیتی آموزش قرارداد هوشمند اجزای قرارداد هوشمند ارز دیجیتال اتریوم ارز دیجیتال یونی ارزهای متاورسی الگوریتم اثبات کار الگوریتم اجماع امنیت کیف پول اهمیت قرارداد هوشمند اپلیکیشن متمرکز برنامه نویس سالیدیتی برنامه نویسی اتریوم برنامه نویسی بلاکچین برنامه نویسی ریمیکس برنامه نویسی سالیدیتی برنامه نویسی شی‌ گرا برنامه نویسی قرارداد هوشمند بلاکچین بلاک چین اتریوم بهترین ارزهای دیجیتال ترون چیست توسعه دهنده سالیدیتی صرافی های ارزدیجیتال صرافی‌ غیرمتمرکز قرارداد هوشمند قیمت پولکادات متاورس مزایای قرارداد هوشمند نوشتن سیستم رای گیری با سالیدیتی نوشتن قرارداد هوشمند واقعیت مجازی متاورس ویژگی‌های اتریوم پلتفرم های ارزدیجیتال پیش نیاز قرارداد هوشمند کاربرد قرارداد هوشمند کد نویسی سالیدیتی کسب درآمد با قرارداد هوشمند کسب درآمد در متاورس کیف پول ارزدیجیتال کیف پول الکترونیکی کیف پول نرم‌افزاری