آموزش Unreal Engine طراحی NFT

مدرس سالیدیتی
makanacademy
پشتیبان اکادمی ماکان
اخرین بروزرسانی 14 دی 1401
0 نفر ثبت نام کرده اند

درباره این دوره

آنریل انجین یک موتور ساخت بازی است که قابلیت های بسیار ویژه ای دارا است و از آن می توان به عنوان یک موتور رندر قدرتمند و البته ریل تایم برای ارائه انواع پروژه ها در معماری یا سایر صنایع بهره برد.آنریل انجین موتور ساخت بازی است که توسط Epic Games ایجاد شده و برای اولین بار در سال 1998 عرضه شد. گر چه در ابتدا برای بازی ” First-person shooter ” طراحی شده بود، اما آن را با موفقیت در انواع ژانرهای مختلف و بازی های دیگر مورد استفاده قرار داده است. موتور آنریل انجین (Unreal Engine) در زبان سی پلاس پلاس نوشته شده و دارای درجه بالایی از قابلیت انتقال و ابزارهایی است که امروزه بسیاری از توسعه دهندگان بازی استفاده می کنند. هدف بزرگ استفاده از تکنولوژی Unreal ساخت پایگاهی از کد بود که بتوان آن را از طریق نسل های مختلف بازی توسعه و بهبود داد.در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد آموزش Unreal Engine  طراحی NFT و چهره برای متاورس به شما اطلاعاتی ارائه داده شود.دربخش زیر نمونه ای از بازی ساخته شده با موتور Unreal Engine را مشاهده می کنید

 

تاریخچه آنریل انجین (Unreal Engine)

نسل اول موتور Unreal توسط Tim Sweeney، بنیانگذار Epic Games توسعه یافت. سوینی در سال 1995 شروع به نوشتن موتور برای تولید بازی کرد که بعدها به نام “First-person shooter” شناخته شد. پس از سال ها توسعه، با انتشار بازی در سال 1998 شروع به کار کرد.این موتور برای نخستین بار برای ساخت یک بازی تیراندازی اول شخص به نام آنریل به کار گرفته شد. Oculus VR در اکتبر 2016، در تلاش برای جذب توسعه دهندگان Unreal Engine، اعلام کرد که هزینه های حق امتیاز برای همه عناوین Oculus Rift Unreal که در فروشگاه آن ها منتشر می شود را پرداخت می کند.اپیک برای انتشار حالت آزاد “بازی نبرد رویال” در سپتامبر 2017 مجبور شد تعدادی اصلاحات در موتور Unreal Engine انجام دهد که به دنبال آن امکان رسیدگی به تعداد زیادی (تا 100) اتصال به سرور با حفظ پهنای باند بالا و بهبود ارائه دنیای بزرگ باز در بازی فراهم شد.در سال ۲۰۰۲ نسخه دوم و در سال ۲۰۰۴ نسخه سوم موتور آنریل نیز معرفی شدند که نسخه سوم برای اولین بار امکان پشتیبانی از اندروید و آی‌او‌اس را نیز دارا شد که ساخت بازی‌های موبایلی در این موتور را ممکن کرد. آخرین نسخه این موتور، Unreal Engine 4 است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد

قبل از خرید دوره حتما میبایستی صلاحیت شما توسط کارشناس تایید شود

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ویژگی های آنریل انجین (Unreal Engine)

Unreal Engine مجموعه کاملی از ابزارهای توسعه برای هر کسی است که با فناوری های Real-time کار می کند. از طراحی ویژوال و تجربیات سینمایی گرفته تا بازی های با کیفیت بالا در رایانه های شخصی، کنسول، موبایل، واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)، آنریل انجین همه چیزهایی را که برای شروع، حمل و نقل، رشد و ایستادگی از جمع می خواهید به شما می دهد. مجموعه ای از ابزارها توسعه دهندگان را قادر می سازد تا به سرعت ایده های خود را اجرا کنند و نتایج را بدون دست زدن به یک خط از کد ببینند.

آموزش Unreal Engine
آموزش آنریل انجین (Unreal Engine)

پایتون در آنریل انجین (Unreal Engine)

Python زبان برنامه نویسی سطح بالا، تفسیر شده، تعاملی و شی گرا است و غالبا پایتون از کلمات کلیدی انگلیسی استفاده می کند. پایتون تعاملی است بنابراین می توانید به طور مستقیم با مترجم ارتباط برقرار کنید تا برنامه های خود را سریعا بنویسید. پایتون از سبک یا تکنیک برنامه نویسی شی گرا پشتیبانی می کند که کد را در داخل آبجکت قرار می دهد و بر روی هر سیستم عامل و پلتفرم عمده و همچنین موارد جزئی آن اجرا می شود. بسیاری از کتابخانه های مهم و سرویس های مبتنی بر API دارای پیوند های پایتون یا پلاگین هایی هستند که اجازه می دهد رابط پایتون به طور رایگان با این سرویس ها یا به طور مستقیم از آن کتابخانه ها استفاده کند.

کاربرد آنریل انجین (Unreal Engine)

آنریل انجین در صنایع مختلف کاربرد های وسیعی دارد که یکی از آن ها معماری است. بسیاری از معماران و کارفرمایان پس از طراحی پروژه نیازمند پیش نمایشی واقعی از فضا هستند که با استفاده از آنریل انجین به تحقق این هدف کمک شایان توجهی می کند. وجود امکانات فراوان و مثال زدنی این نرم افزار که آن را به یکی از خاص ترین نرم افزارهای کاربردی معماری تبدیل میکند، رسیدن به این هدف را به صورت ویژه ای ارتقا می بخشد.

شما به کمک این محیط می توانید بدون نوشتن حتی یه خط کد بازی های پیچیده ای تولید کنید. حتی این محیط می تواند بسیار قوی تر از کدنویسی ظاهر شود و بازی های پیچیده تری را بتوانید با این محیط نود بیس بسازید.اکثر شرکت های مطرح بازی سازی با محیط بلوپرینت آنریل بازی می سازند. با آنریل می توانید بدون اینکه مشکلی با لایسنس نرم افزار داشته باشید بازی را در مارکت های بین المللی بارگذاری کنید و به فروش برسانید.

بسیاری از افراد از درک فضای سه بعدی ناتوانند و حتی دیدن رندرهای دو بعدی و انیمیشن هم گاهاٌ به آن ها کمک چندانی نمی کند، اینجاست که درک فضای سه بعدی به صورت واقعی و حضور مجازی شخص در آن فضا می تواند به این درک افراد کامل کند و تجربه بسیار متفاوت و خوبی را به کارفرما و مشتریناش ارائه دهد که مطمئنا قابل مقایسه با تجربه دیدن یک تصویر نیست و بسیار فراتر از آن عمل می کند.

کاربرد آنریل انجین (Unreal Engine)
کاربرد (Unreal Engine)

در این نوع تجربه شما این امکان را دارید که با محیط تعامل کنید مثلا با کلید و پریزها موجود در فضا نورها را خاموش و روشن کنید یا تلویزیون را روشن، خاموش کنید یا بخش های مختلف را نمایش دهید یا مخفی کنید مثلا تاسیسات زیر سقف کاذب را نمایش دهید و سقف کاذب را حذف کنید یا حتی متریال سطوح مختلف را عوض کنید یا تغییر رنگ دهید که این کار می تواند شدیدا انتخاب های لازم در طراحی فضا را بهبود ببخشد و بسیاری موارد دیگر، شما بی نهایت گزینه برای ایجاد تجارب مختلف در فضای سه بعدی خواهید داشت.
لازم به ذکر است که آنریل انجین قابلیت انجام سایر انواع خروجی های مورد نیاز معماری مانند انیمیشن و رندر تک فریم را هم دارا می باشد که همین مسئله آن را به انتخابی بسیار خوب به عنوان نرم افزار ارائه برای معماران، طراحان، دانشجویان و سایر علاقمندان این صنعت تبدیل می کند.

Unreal Engine بازترین و پیشرفته ترین ابزار ایجاد سه بعدی در Real_time (بلادرنگ) می باشد که به طور مداوم در حال تکامل است و به عنوان پیشرفته ترین بازی ساز، تجارب تعاملی دنیای مجازی را فراهم می کند.Unreal Engine 5 با پشتیبانی از تمام سیستم های موجود از جمله کنسول های نسل بعدی PlayStation 5 و Xbox Series X، ظهور کرد. از ویژگی های اصلی آن می توان به Nanite اشاره کرد، موتوری که اجازه می دهد متریال منبع عکاسی با جزئیات بالا وارد بازی ها شود.

فناوری هندسه مجازی Nanite به Epic این امکان را می دهد تا از Quixel، بزرگترین کتابخانه فتوگرامتری جهان در سال 2019 بهره ببرد. هدف Unreal Engine 5 این بود که ایجاد هرچه بیشتر بازی های جهانی بدون نیاز به هزینه برای توسعه دهندگان آسان تر باشد. زمان بیش از حد در ایجاد دارایی های دقیق جدید، اجازه می دهد تا نرم افزار موتور این عوامل را مدیریت کند.

Nanite می تواند تقریباً هر نمایش سه بعدی دیگری از اشیا و محیط ها از جمله مدل های زد براش (ZBrush) و اتوکد را ایمپورت کند، که امکان استفاده از دارایی های با کیفیت فیلم را فراهم می کند. نانیت به طور خودکار سطوح جزئیات (LOD) این اشیا imported وارداتی متناسب با سکوی هدف و رسم فاصله را کنترل می کند، وظیفه ای که در غیر این صورت یک هنرمند مجبور به انجام آن می شد.

ویژگی های Unreal Engine

Lumen یکی دیگر از اجزای سازنده است که به عنوان “یک راه حل روشنایی سراسری کاملاً پویا که بلافاصله به صحنه و تغییرات نور واکنش نشان می دهد” توصیف شده است. Lumen نیاز هنرمندان و توسعه دهندگان برای تهیه نقشه نور یک صحنه مشخص را از رفع می کند.

کسب درآمد با آنریل انجین (Unreal Engine)

با یادگیری آنریل انجین شما قادر خواهید بود که در زمینه های بسیار متنوعی فعالیت کنید و درهای بسیار زیادی پیش روی شما باز خواهد شد.
با توجه به اینکه شما پس از یادگیری این نرم افزار به هر نوع خروجی ممکن برای انواع پروژه های شبیه سازی معماری مسلط خواهید شد (تک فریم، انیمیشن، vr و 360 درجه، exe و تور های مجازی اینتراکتیو و…) در نتیجه هیچ پروژه ای در این زمینه نخواهد بود که شما قادر به انجامش نباشید که این به خودی خود بازار کار شما را به شدت گسترش خواهد داد و در نتیجه درآمد شما هم رشد خواهد کرد. اما صرفا این تنها زمینه فعالیت شما نخواهد بود شما قادر خواهید بود با کمی تلاش و تمرین در زمینه های دیگر هم فعالیت خود را گسترش دهید که از آن جمله می توان به صنعت بازی سازی و گیم، پروداکت و محصولات، جلوه های ویژه سینمایی، تولید asset و فروش محصول، ساخت app های متنوع و خلاقانه و … اشاره کرد.

کسب درآمد با آنریل انجین

در صورتی که با مطالعه مطالب بالا هنوز سوالی در رابطه با دوره آموزش زبان برنامه نویسی جاوا دارید می توانید فرم زیر را تکمیل نموده تا کارشناسان آکادمی ماکان با شما تماس و اطلاعات دوره را به شما ارائه دهند.

نام و نام خانوادگی*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اساتید دوره

makanacademy

5.0/5
6 دوره
1 دیدگاه
0 دانشجو
مشاهده بیشتر

پشتیبان اکادمی ماکان

0/5
4 دوره
0 دیدگاه
0 دانشجو
مشاهده بیشتر

یک نظر بنویسید