آموزش کارشناس فروش سازمانی در 10 گام

دکتر دیانیان
اخرین بروزرسانی 7 تیر 1401
0 نفر ثبت نام کرده اند

درباره این دوره

بنظر شما چرا فرایند آموزش کارشناس فروش سازمانی ” آموزش فروش ” اهمیت دارد؟! قلب تپنده هر سازمانی نیروهای فروش آن است. سازمان‌هایی که در طی فعالیت خود توانسته اند رشد مناسب و چشم گیری داشته باشند مبحث فروش را خوب بلد بوده اند . وظیفه ی کارشناس فروش این است که سرنخ های ایجاد شده توسط تیم بازاریابی یا تبلیغات را با راهنمایی ها ، مشاوره و استراتژی خود به فرصت فروش تبدیل کند . البته گاهی در حیطه ی وظایف کارشناس فروش این نیز جای دارد که خود با استفاده از روش های بازاریابی سر نخ های جدید ایجاد کند. در دوره کارشناس فروش، سرفصل های مهمی را می‌ آموزید که شامل موارد زیر است:

آموزش کارشناس فروش

ویژگی های یک کارشناس خوب چیست ؟

  • مدیران چه مواردی را برای توسعه تیم فروش باید بدانند
  • زیرساختهای نرم افزاری مورد نیاز تیم فروش
  • زیرساختهای سخت افزاری مورد نیاز تیم فروش
  • تعامل تبلیغات با تیم فروش
  • ساخت بروشور و pdf و محصولات و خدمات
  • مراحل ایجاد سرنخ توسط تیم فروش
  • مراحل فروش طبق نیاز
  • روانشناسی فروش
  • ارتباط اولیه
  • اعتماد سازی
  • رزومه گیری
  • نیاز سنجی
  • فاکتور
  • پیگیری
  • ترغیب غیر مستقیم مشتری
  • 101 فن برای فروش که باید بدانید
  • موفقیت در crm
  • افزایش اعتماد به نفس
  • القا انرژی و افزایش روحیه
  • تیم ورک
  • استراتژی پیشرفت با لول بندی تیم فروش
  • تارگت بندی و هدف گذاری
  • قیف فروش
  • وفادارسازی مشتریان
  • باشگاه مشتریان
  • دیجیتال مارکتینگ

 

بایدها و نبایدهای کارشناس فروش

فروش یک مهارت است و تحقیقات نشان می دهد که مهارت فروش هم ذاتی است هم اکتسابی است . در دوره کارشناس فروش می آموزید که در پروسه ی استخدام نیرو های فروش می آموزید که در پروسه ی استخدام نیرو های فروش چه آیتم هایی را می بایستی رعایت کنید . آیتم هایی که در این فصل گفته می شود شما را درگیر مرحله آزمون و خطا نمی کند . پس از این فصل به عنوان مدیر فروش یا مدیر سازمان بایستی مواردی که نیاز به ایجاد ، توسعه و موفقیت تیم فروش است را می آموزید . …. سرفصل نقشه راه است و شما را با مسیری که پیش رو دارید آشنا می‌کند . برای تحقق اهداف فروش نیازمند استفاده از ابزارها و نرم افزارها یی هستید که روند شما را سریع تر منظم تر و منطقی تر نماید . ما کلید ابزارها ، نرم افزارها و سیستم های ارتباطی مورد نیاز را به شما معرفی میکنیم تا متناسب با بودجه ی خود از آنها استفاده کنید . در کنار موارد نرم افزاری دستگاههای سخت افزاری هستند که کیفیت و کمیت …… پرزنت و ایجاد سرنخ را تا مرحله ی دریافت وجه بهینه تر می نماید .

در فصل بعدی که تعامل تبلیغات با تیم فروش است به شما درباره فروش می آموزیم که چه تبلیغاتی را کجا و چه زمانی انجام دهید تا :تیم فروش سرنخ های بهتری پیدا کند .

  • تیم فروش بتواند در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را داشته باشد
  • پاس های خوب تیم تبلیغات به گل برسد

تیم فروش ماهر باید مشکلات موجود در تبلیغات را متوجه شود و در تبلیغات آتی به شما اعلام نماید

در فصل بعدی، می آموزید که چگونه یک بروشور برای پرزنت در اختیار تیم فروش قرار دهید گاه تیم فروشمی باستی خود این بروشور را ویرایش نمایند . برخی از روش های فروش محصولات و خدمات تیم فروش می بایستی خود این بروشور را ویرایش نمایند . برخی از روشهای فروش محصولات و خدملت تیم فروش را ملزم به ارائه ی پروپوزال می کند و در این سرفصل با کلیات آن آشنا شد و با تمرین های مختلف جزییات ان را انجام می دهید . در ارتباطات تیم فروش با سرنخ یا مشتری می بایستی مراحل خاصی را سپری کنیم این مراحل با تجربیات بزرگان فروش و کتابهای موفق بازاریابی و ارتباط همسو گردیده است و طبق آن شکل گرفته است . مراحل آن از ارتباط اولیه تا فاکتور همراه با و روش های مختلف گردآوری شده است . این فصل به صورت نکته ها و فرآیند هایی که متناسب با تیپ شخصیتی تغییر خواهد یافت.

آموزش کارشناس فروش سازمانی

در فصل بعد، روانشناسی فروش را کامل به شما ارائه می کنیم این بخش برای شناخت خود ، شناخت محصول و رقبا به کار برده میشود تا در مبحث اصلی آن شناخت مشتری به بهترین شکل انجام پذیرد .
بسیاری از کارشناسان فروش در مبحث اولیه ارتباطات مشکل دارند ما الگو ها و مثال های مختلف که طبق تجربه به دست آمده است را شامل کلمات ، متون و بیان شیوا و جذاب را شرح می دهیم .
یکی از مهمترین بخش‌هایی که یک تیم فروش به آن نیاز دارد جلب اعتماد مشتری است این یک فرآیند مهم و حیاتی است که نمیتوان با حقه و یا زور در دل مشتری ایجاد کرد مت طبق روش های اصولی و منطقی فرآیند اعتماد‌سازی را به شما آموزش میدهیم .

اینکه چگونه از مشتری خود آن چیزی که به واقع هست را متوجه شویم در این فصل آموزش داده می شود هر چه اطلاعات بیشتری از مشتری داشته باشید فرآیند شناخت و فروش به آسان تر و سریع تر خواهد بود. ما با ایجاد سوالهای غیر مستقیم و روان‌ شاسی موارد مد نظر خود را از ذهن مشتری استخراج می کنیم بسیاری از اوقات معرفی at ممکن است کلا به از دست رفتن مشتری منجر شود . پس در این فصل به شما یاد میدهیم که از کجا بفهمیم A مناسب مشتری است یا AT

پروسه فاکتور و پیش فاکتور و رعایت موارد شامل آیتم‌های اصلی ، باید و نباید های آن در این بخش ذکر میشود گاه پس از واریز وجه یا بیعانه توسط مشتری می بایستی فاکتور را به انبار ، تیم محتوا ، تیم مدیریت و فروش ارجاع داد که ما متناسب با ویژگی های هر صنف پروسه و روندی که باید سپری کرد را به شما آموزش میدهیم .

 

پیگیری تا فروش موفق

یکی از مهمترین بخش های فروش پیگیری است چرا که انجام صحیح پیگیری می توان مشتری را ایجاد کرد.

اگر پروسه پیگیری کم باشد یا به آن توجه نشود مشتری ایجاد نمی شود و اگر زیاد باشد باعث لکه دار شدن برند شما و یا از دست رفتن زمانی می شود که می باستی به مشتریان دیگر اختصاص می یافت. در ادامه پیگیری گاها لازم است به روشهای غیر مستقیم مشتریان را پیگیری کنیم. ما روشهای غیر مستقیم پیگیری را به شما آموزش می دهیم تا متناسب با نوع محصولات،خدمات و شخصیت مشتری، پلن خوبی را اجرا کنید.

آموزش تجربیات کارشناس فروش

در کنار همه روش ها و متد های فروش، تجربیات مهم ترین رکن هستند. ما 101 روش یا دانستنی را در مورد فروش که طبق سالها تجربه ی گروه ها و ارگان های مختلف بوجود آمده است به شما ارائه می کنیم. این 101 روش و استراتژی باعث میشود تا مسیری مسیر یکساله آزمون ها و بایدها و نبایدهای فروش را یک روزه طی کنید.

اهمیت CRM  و اهمی تآن در کارشناسی فروش

در فصل بعدی به اهمیت CRM  و نحوه کار با آن و روش های کارائی آن ( با سرعت بالا ) می پردازیم. CRM  روند رو به رشد تیم فروش را میسر کرده و نمودارهای تحلیل و مقایسه روند فعالیت را قابل مشاهده می کند. تیم فروش بدون  CRM به هیچ جائی نمی رسد. مهم ترین نکته در مورد CRM  این است که هر شرکتی باید باتوجه به استراتژی فروش خودش آنرا تنظیم کند زیرا که فیلدها و پارامترهای آن با توجه به روش فعالت، محصولات، خدمات ( از همه مهم تر ) استراتژی سازمانی، متفاوت خواهد بود. ماکان در این دوره آموزشی، نحوه هماهنگ سازی روش فروش با CRM را به شما می آموزد.

خودشناسی و اعتماد به نفس برای فروش بهتر

برای ارائه روش ها و نکات آموزش کارشناس فروش ، کار آموز باید به خودشناسی رسیده سپس اعتماد بنفس خود را تقویت نماید.در اینجا 5 نکته دخیل در اعتماد به نفس را شرح می دهیم و با آسیب شناسی آن به شما در فرایند افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس کمک می کنیم. اعتماد به نفس افراد، بسته به ژنتیک، رفتار والدین در سالهای اول زندگی، تیپ شخصیتی و وجهه اجتماعی، آموزش های سپری شده و اهداف فردی شکل می گیرد. ما شما را با کلیات این مباحث آشنا می کنیم.

انرژی و روحیه و تاثیر آن در مدیریت فروش

تیم فروش باید انرژی مثبت خود را در ارتباط با همکاران، مشتریان و رقبا افزایش دهد. انرژی مثبت فردی و انتقال آن به تیم فروش ومشتری، باعث افزایش بهره وری و کارائی میگردد. در این دوره، ملیه مباحثی که نیازدارید تا انرژی خود را افزایش دهید به شما آموزش داده می شود.

تاثیر کار گروهی در فروش موفق

این دوره آموزش کارشناس فروش سازمانی ، تاکید ویژه ای بر کار گروهی دارد. در فصل بعدی می آموزیم که مدیران برای ایجاد حس گروهی ” تیم ورک ” چه مواردی را باید رعایت کنند و در کنار رفتار مدیریت، افراد سازمان برای رسیدن به بالاترین بازدهی در کار گروهی چه رفتارهایی را باید انجام دهند. در ادامه،  رفتارهای مخاطره آمیز برای شما شرح داده می شود و البته آئین نامه انضباطی تیم فروش را در قالب یک فایل PDF برای شما آماده کرده ایم که رعایت آن لازمه فعالیت تیم فروش است.

توسعه تیم فروش

هر تیم فروش باید توسعه یابد. افراد حاضر در تیم فروش می بایستی متناسب با ندت زمان فعالیت و تجربه  امتیازهایی که با رسیدن به هدف ” زدن تارگت فروش ماهیانه ” که به دست می آورند، الویت بندی شوند.

 

اساتید دوره

دکتر دیانیان

0/5
6 دوره
0 دیدگاه
0 دانشجو
مشاهده بیشتر

یک نظر بنویسید