آموزش بلاگری حرفه ای

پشتیبان اکادمی ماکان
اخرین بروزرسانی 7 تیر 1401
0 نفر ثبت نام کرده اند

درباره این دوره

آموزش بلاگری یکی از مهمترین موضوعاتی می باشد که در دنیای مجازی باید به آن توجه ویژه ای داشت. با توجه به اینکه اکثر افراد در دنیای مجازی به ویژه اینستاگرام فعالیت می کنند باید بدانند چطور می توانند یک بلاگر حرفه ای باشند و کاربران با جذب خود کنند و در مقابل درآمد بالایی را هم داشته باشند.در دوره ی آموزش بلاگری حرفه ای به صورت تخصصی روی این موضوع بررسی خواهیم کرد.

فرم مشاوره رایگان دوره آموزشی سالیدیتی

"(ضروری)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(ضروری)

آموزش بلاگری یکی از بروزترین موضوعاتی می باشد که کاربران در فضای مجازی توجه ویژه ای به آن داشته اند. با توجه به این موضوع که اکثر افراد در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام فعالیت دارند کم کم راغب به تبدیل شدن به یک بلاگر و یا ولاگر می شوند لذا برای دست یافتن به این موضوع به دنبال آموزش بلاگری و یا آموزش ولاگری می باشند. علاقه مندان به دوره بلاگری باید بدانند که چطور کاربران را جذب خود کنند و در مقابل درآمد بالایی را هم داشته باشند. ما در این دوره آموزش بلاگری به صورت تخصصی روی این موضوع فعالیت خواهیم کرد. امروزه اکثر کسب و کارهای کوچک و بزرگ، کسب و کارهای خانگی و غیر خانگی پیش از پیش به سمت و سوی دنیای مجازی پیش می رود به گونه ای که راه های درآمد زایی جامعه نیز به سمت و سوی کسب و کار آنلاین رفته است. یکی از این روش های افزایش درآمد کسب و کار در شبکه های مجازی از جمله اینستاگرام می باشد.

دوره آموزش بلاگری حرفه ای

بلاگر کیست و چه کاری انجام می دهد؟

بلاگرها (به انگلیسی: Blogers) افرادی هستند که با استفاده از شبکه های اجتماعی و قدرت دیجیتال در یک موضوع به عنوان متخصص ظاهر می شوند و با تولید محتوای متنی و ویدیویی اعتماد مخاطبان خود را جلب می کنند. به زبان ساده تر بلاگر شخصی است که محتوای جالبی را به صورت آنلاین به اشتراک می گذارد که مورد توجه افراد دنبال‌ کننده او قرار می‌گیرد.

این افراد ازطریق جذب اسپانسر، تبلیغات، فروش محصولات خودشان یاسایر تولید کنندگان، فروش فیلم های آموزشی و… کسب درآمد می کنند.

ویدیو بلاگر یا ولاگر (به انگلیسی:vlogger) فردی است که از طریق ویدئو احساسات، تجربیات و یادگیری های خود را منتقل می کند. یعنی ولاگرها به جای متن و عکس، با ضبط ویدیو به طور مستمر درباره یک موضوع خاص صحبت می کنند و پایه تمام فعالیت هایش ویدیو است. این افراد اکثراً در پلتفرم هایی همانند یوتیوب، آپارات و اینستاگرام، محتوا تولید می کنند.

بلاگر به چه کسی گفته می شود؟

در آموزش بلاگری اول باید بدانیم که بلاگر در اینستاگرام کسی نیست که زیاد پست بگذارد یا فالوورهای زیادی داشته باشد، بلکه کسی است که به راحتی می تواند با سایر افراد ارتباط برقرار کند، با حرف های خودش روی آنها تأثیر بگذارد و به علت اینکه در یک حوزه نیچ حرفی برای گفتن دارد و دانش و تجربه کافی در آن حوزه را دارد، می تواند سایر افراد را هم ترغیب کند تا در این حوزه انتخاب های خاصی را انجام دهند.

بلاگرهای برتر و اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی توانایی منحصر به فردی برای ترغیب افراد برای انجام یک کار خاص با دوز خاصی از صداقت و اصالت و اعتبار دارند.

یک بلاگر باید بداند که قدرت آن در رضایت مخاطبشان قرار دارد و همواره تلاش میکند، رضایت مخاطب را جلب و اعتماد مردم را افزایش دهد. به همین دلیل اکثر بلاگرها اگر قرار باشد برندی خاص را تبلیغ کنند به صورت شفاف آن را نقد و بررسی کنند و بیش از حد بزرگنمایی نمی کنند همچنین برندهایی که برای تبلیغات به یک بلاگر رجوع می کنند، اغلب برندهای موفق و معتبری هستند که از رسالت بلاگری به خوبی مطلع هستند.

اکثر شرکت‌ها و برندها نمی توانند آن کارهایی که یک اینفلوئنسر می‌تواند انجام دهد را انجام دهند، به همین دلیل همیشه سعی می کنند با اینفلوئنسرها و بلاگرها همکاری کنند! این کار به برندها کمک می کند تا محصولات خود را به نمایش بگذارند و لب مطلب شان را به شکلی ارگانیک تر از تبلیغات و کمپین های معمولی بیان کنند.

انواع بلاگر اینستاگرام کدامند؟

۱- بیوتی بلاگر (beauty blogger)

بیوتی بلاگرها یا بلاگرهای زیبایی بلاگرهایی هستند که در زمینه آرایشی و زیبایی فعالیت می کنند و هدف شان معرفی محصولات و لوازم آرایشی و بهداشتی همچون لوازم مراقبت از پوست، مو، بدن و کلاً هر آن چیزی است که مرتبط با زیبایی می باشد.

۲- فشن بلاگر (Fashion Blogger)

بلاگرهایی هستند که در زمینه مد و فشن، لباس و پوشاک و بطور خلاصه در حوزه استایل فعالیت می کنند و هدف شان آموزش های مربوط به انتخاب لباس های مناسب و ست های زیبا است.

۳- بلاگر تکنولوژی (Technology Blogger)

در ادامه آموزش بلاگری و معرفی انواع بلاگری به یک نوع بلاگری ترند در حال و هوای امروز ایران و شاید خیلی از کشورهای دنیا می پردازیم. بالگرهای تکنولوژی! بلااگرهایی هستند که در زمینه یک یا چند شاخه از فناوری و تکنولوژی و آموزش نرم افزارهای مختلف  فعالیت می کنند و هدف شان آموزش تکنولوژی های بروز و مورد نیاز جامعه برای گروه های خاص علاقمند به این حوزه می باشد.

۴- بلاگر سفر و گردشگری (travel blogger)

این بلاگرها که توریست بلاگر هم نامیده می شوند، بلاگرهایی هستند که در زمینه گردشگری و سفر فعالیت می کنند و هدف شان تولید محتوا در زمینه سفر و گردشگری است. آنها تجربه سفرهای زیادی داشته و اغلب فالوورهای آنها عاشق گردش و سفر و رفتن به جاهای دنج به خاطر هیجان و آرامش می باشند.

۵- بلاگر غذا و خوراک (Food Blogger)

بلاگرهایی هستند که غالباً در زمینه غذا و خوراک فعالیت می کنند و هدف شان معرفی غذاها و رستوران های مختلف است. آنها با رفتن به رستوران ها، فست فود ها، طباخی ها و… و تست انواع مختلف غذاهای سنتی و مدرن، تجربیات خودشان را با مخاطبان خود به اشتراک می گذارند.

اکثر علاقمندان به غذا و غالب افرادی که دوست دارند رستوران های مختلف را بشناسند، این بلاگرها را فالو کرده و از تجربیات آنها استفاده می کنند. رستوران داران، صاحبان هتل، سفره خانه های سنتی و… سعی می کنند برای اینکه برندسازی خودشان را تقویت کرده و در دنیای غذا صاحب نام و آوازه شوند، با این بلاگرها همکاری نمایند.

۶- بلاگر دکوراسیون (interior blogger)

در ادامه اموزش بلاگری و معرفی انواع بلاگری به معرفی بلاگر دکوراسیون می رسیم. حوزه فعالیت بلاگرهای دکوراسیون، دیزاین، استایل داخلی، معماری و دکوراسیون خانه بوده و هدف شان ارائه ایده های ناب معماری و طرح های جذاب، مدرن، کلاسیک و سنتی ساختمان ها می باشد. این بلاگرها ممکن است یک تیم اجرایی داشته و از چند نفر متخصص در این زمینه تشکیل شده باشند.

۷- بلاگر طنز (Intertainment influencer)

بلاگرهایی هستند که دارای مهارت طنزپردازی بوده و با تبدیل سوژه های مختلف به یک موضوع خنده دار توانسته اند فالورهای زیادی جذب کنند. این بلاگرها در زمینه تبلیغات نیز فعالیت داشته و می توانند توسط بسیاری از کسب و کارهایی که مخاطبانشان عموم مردم می باشند، برای تبلیغات انتخاب شوند.

۸- بلاگر خودرو (car influencer)

بلاگر هایی هستند که حوزه فعالیت آنها خودرو های سبک و سنگین بوده و هدف شان معرفی نقاط قوت و ضعف انواع خودرو و آموزش تعمیر خودروهای مختلف است. برخی از بلاگرهای خودرو واقعاً تعمیرکاران خوبی هستند و دوست دارند دانسته ها و تجربیات خودشان را در این حوزه به مخاطبان خودشان آموزش دهند. سازندگان و نمایندگی های خودرو برای تبلیغات خود توجه و علاقه زیادی به این نوع بلاگرها دارند.

۹- بلاگر ورزشی (Fitness blogger)

این بلاگرها که فیتنس یا اسپورت بلاگر هم نامیده می شوند، بلاگرهایی هستند که علاوه بر اینکه خودشان ورزشکار هستند و تناسب اندام خوبی دارند، سعی می کنند راهکارهای حفظ تناسب اندام و تغذیه مناسب را به مخاطبان خود آموزش دهند. غالب این بلاگرها با گرفتن فیلم و به اشتراک گذاری ورزش هایی که در باشگاه انجام می دهند، فالورهای خود را ترغیب می کنند تا به خاطر سلامتی و تندرستی خودشان هم که شده، ورزش کنند. خیلی از سازندگان تجهیزات ورزشی و باشگاه های ورزشی از این بلاگرها برای تبلیغ محصولات خودشان از این بلاگرها استفاده می کنند.

۱۰- بلاگر عکاسی (Photography blogger)

بلاگر بعدی که در این قسمت از اموزش بلاگری می خواهیم حضور شما معرفی کنیم، بلاگر عکاسی است. آنها بلاگرهایی هستند که در حوزه انتشار تصاویر، تکنیک ها و ژست های عکاس گرفتن، آموزش و یاد دادن عکاسی آماتور و حرفه ای و… فعالیت می کنند و هدف شان بیان تجربه های خودشان به عنوان یک عکاس و ادیتور، انتقال احساسات خوب به مخاطبان و ارائه آموزش های عکاسی و روش های جذاب ادیت عکس به مخاطبان است.

چگونه بلاگر شویم؟

اگر می خواهید بلاگر شدن را شروع کنید، در وهله اول آموزش بلاگری موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید، که البته این مهمترین مورد است.بلاگر شدن در اینستاگرام در ایران بهتر و  پردرآمد تر از بقیه اپلیکیشن ها است چون این اپلیکیشن در ایران طرفداران زیادی دارد و طبق آمار اعلام شده فیسبوک، مردم ایران جزو ۷ کشور پر استفاده اینستاگرام هستند.در بخش زیر ویژگی های یک بلاگر خوب برای شما قرار داده شده است

  • متخصص، علاقمند و کنجکاو بودن در حوزه مورد نظر
  • مشخص کردن هدف: کسب درآمد از اینستاگرام یا تفریح و سرگرمی
  • به روز بودن و در جریان آخرین اطلاعات قرار داشتن
  • مطالعه کردن و گسترش دانش، مهارت و توانایی های خود با آموزش مداوم
  • پشتکار و تداوم داشتن برای تولید محتوای الکترونیکی جذاب برای مخاطبان خود
  • قدرت بالا در برقراری ارتباط و متقاعد کردن دیگران
  • فن بیان خوب و طرز بیان شیوا و قابل فهم داشتن
  • خلاقیت و نوآوری داشتن
  • توانایی پاسخگویی به‌ موقع و برقرای ارتباط سالم با مخاطبان
  • تسلط بر مهارت های بازاریابی
  • تسلط بر تولید انواع محتوا

تولید محتوا با موبایل

میزان درآمد بلاگرها

درآمد بلاگرها در حقیقت متنوع می باشد و بسته به حوزه ای که در آن فعالیت میکنند درآمدهای مختلفی داشته باشند. بلاگرهای ایرانی طبق تحقیقات صورت گرفته نسبت به دیگر بلاگرها درآمد بیشتر دارند. اگر میخواهید میزان درآمد بلاگرها را در موضاعات مختلف ببینید، دقت کنید که این موضوعات تا چه حد در زندگی روزمره مردم کاربرد دارند.برای مثال افرادی که در حوزه مد و زیبایی فعالیت میکنند درآمد بسیار زیادی نسبت به دیگر افراد دارند. به همین خاطر بلاگر بیوتی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. اگر به دنبال مقدار کمی این درآمد هستید، بلاگرهای ایرانی روزانه از حداقل 400 هزار تومان تا حداکثر 40 میلیون تومان درآمد دارند و این در ایران رقم بسیار قابل توجهی است.

ماکان تضمین آینده ای بهتر.

مهمترین قسمت در آموزش بلاگری و اینکه بلاگر موفقی باشید این است که باید آموزشهای مربوط به کسب و کار را ببینید تا در کمترین زمان و با کمترین هزینه به بلاگر موفق تبدیل شوید.

در صورتی که با مطالعه مطالب بالا هنوز سوالی در رابطه با دوره آموزش بلاگری حرفه ای دارید می توانید فرم زیر را تکمیل نموده تا کارشناسان آکادمی ماکان با شما تماس و اطلاعات دوره را به شما ارائه دهند.

نام و نام خانوادگی(ضروری)

اهداف یادگیری

تولید محتوا
پرورش مهارت
استراتژی‌‌محتوا
تدوین ویدیو
ایده پرداز
تحلیل و آنالیز
تکنیک‌ های فیلمبرداری
مخاطب‌شناسی
کسب درآمد
افزایش‌مخاطب
تعامل

مخاطب هدف

  • افرادی که درآمد بالایی میخواهند
  • کارجویان و دانشجویانی که به دنبال شغل با درآمد بالا هستند
  • افرادی که از شغل آزاد رنج میبرند و به دنبال تغییر هستند
  • کارمندانی که از زندگی کارمندی خسته شده اند

اساتید دوره

پشتیبان اکادمی ماکان

0/5
6 دوره
0 دیدگاه
0 دانشجو
مشاهده بیشتر

یک نظر بنویسید