آموزش بازاریابی تلفنی و 15 مهارت ویژه برای فروش

دکتر دیانیان
اخرین بروزرسانی 13 بهمن 1400
0 نفر ثبت نام کرده اند

درباره این دوره

یکی از روشهای فروش را با عنوان بازاریابی تلفنی می شناسیم. بازاریابی تلفنی شاخه ای از درخت تنومند بازاریابی دیجیتال و زیر ساخه بازاریابی موبایلی است . بازاریابی موبایلی و بازاریابی تلفنی ( از نظر روند مکاتبات ) شباهت یکسانی دارند؛ بطوریکه هردو روشها، تمام فرایند ارتباط با مخاطبین تلفنی را همپوشانی می کند.

چرا آموزش بازاریابی تلفنی مفید و سودمند است؟

بازاریابی که از طریق تلفن اتفاق می افتد در نگاه اول بسیار کم خرج و مقرون به صرفه است اما نیازمند مهارت های خاص در فن بیان و انتقال احساسات است. مزیت بازاریابی موبایلی و تلفنی ، این است که در یک اتاق از دفتر کار نشسته و راجع به محصول یا خدمات خودتان صحبت می کنید و در هزینه هایی مانند هزینه رفت و آمد صرفه جوئی می کنید. آیا کسب مهارت بازاریابی از طریق تلفن و موبایل برای ارائه کدام کالا و یا خدمات از نظر مشتری مناسب و مفید است؟ آکادمی آموزشی ماکان با تجربه چندین ساله ای که در زمینه برنامه ریزی و اجرای پروژه های دیجیتال مارکتینگ دارد اکنون آماده است تا بهترین روش های بازاریابی تلفنی را به شما آموزش دهد. در این دوره آموزشی چه مهارت هایی کسب می کنید؟ برخی از موضوعات مهم دوره آموزش بازاریابی تلفنی ماکان به شرح زیر است. به این مثال ها توجه کنید

  1.  تاریخ و ساعت مناسب برای برقراری تماس با مخاطبین را به درستی انتخاب کنید زیرا این کار، شانس پاسخگویی طرف مقابل به تماس شما را افزایش می دهد.
  2.  قبل از تماس، موضوعات مورد بحث و نتایجی که می خواهید به دست آورید را مشخص کنید، کاری نکنید که گفتگو از چارچوب این دو نکته خارج شود.
  3. قبل از گرفتن شماره، فردی را که قرار است با وی تماس برقرار کنید را در ذهن خود بیاد بیاورید، باید با توجه به شناختی که از او دارید، عکس العمل آن فرد را نسبت به صحبت های خودتان تصور کنید.
  4. هنگام پاسخ دادن به تلفن خوب رفتار کنید، اگر نمی توانید با فرد مورد نظر صحبت کنید، شکایت نکنید و مخالفت نکنید . اینکار باعث می شود شما در صف منتظر بمانید و یا هرگز موفق به برقراری تماس و ادامه روند بازاریابی تلفنی نشوید.
    پیام هایی بگذارید که نتیجه می دهد: باید به گونه ای عمل کنید که طرف مقابل مایل به دریافت کمک از شما باشد. به جای اینکه بگویید «به او بگو که با او تماس گرفتم»، سعی کنید بگویید «همانطور که او از من خواست با او تماس گرفتم.
  5. زمانی که نمی توانید اهمیت تماس را در وجود مخاطب احساس کنید، باید کمی سرگرمی را به مکالمه خود اضافه کنید و اگر بتوانید او را به شرکت در این سرگرمی تشویق کنید، به احتمال زیاد، مدیریت تماس را در دست خواهید گرفت.
    اگر فرد مورد نظر به تلفن پاسخ داد، باید از او بپرسید که آیا وقت صحبت کردن دارد یا خیر
    از جمله سوالاتی که می توانید استفاده کنید: آیا این زمان مناسبی است که با شما صحبت کنم؟
  6. هرگز از این عبارت استفاده نکنید: آیا مشغول هستید؟
  7. اگر مشتری تماس گرفت، تا حد امکان سعی کنید تلفن را شخصاً پاسخ دهید.
  8. کارمندان متفرقه یا منشی خود را مجبور نکنید از فردی که تماس می گیرد در مورد موضوع تماس سوال کند. معمولا همین امر برای عصبانیت بسیاری از افراد کافی است، زیرا آنها نمی خواهند موضوع را با سایر کارمندان در میان بگذارند، بلکه دوست دارند با خود شما یا فرد مسئول در مورد موضوع صحبت کنند.
  9. در حین تماس تلفنی از انجام هر کاری بپرهیزید، زیرا تایپ کردن، نوشتن، خواندن یا خط زدن شما باعث آزار طرف مقابل می شود که مطمئناً با لحن صدای شما، حواس مخاطب را پرت کرده مکالمه بازاریابی تلفنی را از بین می برد.
  10.  اگر پیامی که می خواهید ارسال کنید حاوی اطلاعات پیچیده، دقیق و مهمی است، بهتر است از طریق مصاحبه شخصی یا پیام کتبی آن را به اطلاع برسانید.
  11. به محض اتمام یک تماس تلفنی مهم، یادداشتی از اتفاقات آن بنویسید، زیرا ممکن است بعداً به آن نیاز پیدا کنید.
  12.  وقتی به هدف تماس خود رسیدید، مکالمه را با درایت و آینده نگری تمام کنید.
  13.  از آنچه در فراخوان توافق شده و یا اقدامات بعدی باید انجام شود، ثبت مناسبی داشته باشید.
    بازاریابی موبایلی در بسیاری از شرکت‌های بزرگ که به دنبال دستیابی به مشتریانی از هر نقطه از جهان هستند، پایه اصلی است. بنابراین، شما باید بلافاصله وارد دنیای بازاریابی تلفنی و سایر متدهای بازاریابی موبایلی شوید، زیرا اکثر رقبای شما قبلاً طراحی و توسعه کمپین های بازاریابی تلفن همراه را شروع کرده اند.

 

این تنها بخشی از موارد مهمی است که برای کسب مهارت و آگاهی از فنون مشاوره و بازاریابی تلفنی باید به آنها مسلط باشید. اگر برای تیم فروش خودتان به دنبال ارتقای مهارت فروش تلفنی هستید ما این دوره ارزشمند را به شما پیشنهاد می کنیم.

آموزش کوچینگ مدیران

این دوره حتی برای مدیران ارشد واحد بازاریابی و فروش هر سازمان دولتی یا خصوصی بسیار مفید و موثر است. بسیاری از مدیران با مشکل جذب نیروی متخصص فروش تلفنی مواجهه هستند. معمولا کارمندان و بازاریابان تلفنی ، رزومه موفق و درخشانی دارند البته باید در نظر گرفت که فروش محصولاتی که از نظر قیمت و یا حسن شهرت برند دارای مزیت رقابتی هستند خیلی سخت نیست ! اینها موارد مهمی است که ماهان دیانیان در دوره کوچینگ مدیران به شما مدیر گرامی آموزش می دهد. با ماکان همراه باش و آینده کسب و کار خودت را تضمین کن. 

اساتید دوره

دکتر دیانیان

0/5
6 دوره
0 دیدگاه
0 دانشجو
مشاهده بیشتر

یک نظر بنویسید