وبلاگ

معرفی سایت تریدینگ ویو (tradingview)

سایت تریدینگ ویو
مفاهیم پایه

معرفی سایت تریدینگ ویو (tradingview)

شما به عنوان یک تحلیلگر حرفه‌ای حتما برایتان پیش آمده است که به دنبال نمودار و ابزاری برای تحلیل ارزهای دیجیتال خود باشید.سایت تریدینگ ویو (tradingview)، از مشهورترین سایت‌های تحلیلی در جهان می‌باشد که در زمینه تحلیل تکنیکال رمز ارزها فعال است و می توان گفت تقریبا هر کس به نوعی در امر تحلیل و تریدینگ به صورت حرفه ای فعال باشد، از این سایت استفاده می کند. این سایت به آدرس tradingview.com دارای نمودار تحلیلی انواع سهام، جفت ارزها، شاخص ­های بازار آمریکا، فلزات، ارزهای دیجیتال و … می‌باشد

آموزش استفاده از سایت تریدینگ ویو

برای استفاده بهتر از ابزارها و امکانات سایت Trading View باید در آن ثبت نام کرد. استفاده از این وبسایت تحلیلی رایگان بوده اما اکانت رایگان آن دارای محدودیت‌هایی است. برای دسترسی به امکانات بیشتر باید اکانت‌های مدت‌دار این سایت را خریداری کرد. اما ورژن رایگان نیز تقریبا تمامی نیازهای اولیه ما را پوشش می‌دهد. فرآیند ثبت نام در تریدینگ ویو بسیار آسان است که در ادامه آن را آموزش خواهیم داد. ابتدا وارد سایت تریدینگ ویو شوید و بر روی Start free trial کلیک کنید. در صفحه بعد انواع اکانت‌ها در این وبسایت را مشاهده می‌کنید.

آموزش استفاده از سایت تریدینگ ویو
آموزش استفاده از سایت tradingview

چهار نوع اشتراک در این سایت برای کاربران قرار داده شده است که هر کدام ویژگی‌ها و امکانات مختص به خود را دارا می‌باشند. این اشتراک‌ها با نام‌های زیر برای کاربران معرفی شده است.

  • Basic: برای کاربران تازه وارد بسیار مناسب است.
  • Pro: برای تجارت آزاد با نمودار و نشانه‌های بیشتر
  • Pro+: تجزیه و تحلیل روزانه برای معامله‌گران
  • Premium: دقت بالا برای ثبت دادها
مشاهده  انوع پلتفرم های قرارداد هوشمند
ثبت نام در تریدینگ ویو
ثبت نام و کار با تریدرینگ ویو

در مرحله بعد گزینه Email را انتخاب کنید. در صفحه بعد ابتدا یک Username انتخاب کنید، در جعبه بعد ایمیل خود را وارد کنید و در جعبه بعد رمز عبوری برای خود انتخاب کنید. مطابق تصویر زیر دو ترم بعدی را تایید کنید و بر روی Create Account کلیک کنید.پس از انجام این مرحله،برای شما ایمیل تایید حساب ارسال خواهد شد که با تایید آن، ثبت نام شما تکمیل شده و می‌توانید از این وبسایت استفاده کنید.

قرارداد هوشمند یا اسمارت کانترکت (Smart Contract) چیست؟

پلتفرم های نموداری بهترین تجربه را برای تحلیل نمودارها در اختیار معامله گران قرار می دهند. هدف شما به عنوان معامله گر، کسب درآمد است، پس با انتخاب نمادهای معاملاتی مناسب و انجام معاملات به موقع می‌توانید سود خود را افزایش دهید.

امکانات وب سایت Trading View

دسترسی به انواع نمودارها

یکی از امکاناتی که سایت تریدینگ ویو در اختیار کاربران خود می گذارد، مشاهده نمودارهای مختلف بازارهای مالی جهان است. این نمودارها نه تنها شامل نمودارهای مربوط به بازارهای رمز ارزها و فارکس می شوند، بلکه انواع بازارهای دیگر مثل بازار بورس آمریکا و اروپا و یا آسیا و یا حتی بازارهای مهم نفت، طلا و غیره که می توانند بر روی امور مالی دنیا اثر بگذارد را هم در بر می گیرند.

در این سایت شما می‌توانید به تمام نمودارهای دارایی‌های موجود در بازارهای جهانی دسترسی داشته باشید. هم چنین با تهیه واچ لیست‌ شخصی، سهم‌ها، ارزها و… مد نظر خود را به صورت لحظه‌ای زیر نظر داشته باشید.

امکانات تریدینگ ویو
امکانات وب سایت تریدینگ ویو

ابزارهای تحلیل تکنیکال در tradingview

امکان دسترسی به ابزارهای تخصصی برای تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی در این سایت قرار دارند. تحلیلگران با استفاده از این ابزارها می‌توانند تغییرات مد نظر خود را بر روی نمودارها ایجاد کرده و در اختیار دیگر کاربران قرار دهند.

مشاهده  برنامه نویسی فرانت اند Front End چیست؟

یکی دیگر از امکانات ارائه شده در این سایت، ابزارهایی هستند که به درد تحلیل تکنیکال بازارهای مختلف می خورند. این ابزارها به کاربران کمک می کنند که به تحلیل و بررسی نمودارهای مختلف بپردازند و در صورتی که مایل باشند آنها را به اشتراک هم بگذارند. همچنین امکان این که بتوان هر گونه تغییری را بر روی نمودار ذخیره کرد هم وجود دارد.

برای کار با تریدینگ ویو نیاز نیست که کاربر حرفه‌ای باشید. تنها با سرچ نماد مد نظر خود میتوانید تمام اطلاعات، اخبار آن را به صورت لحظه‌ای و بروزرسانی شده در اختیار داشته باشید.

تحلیل تکنیکال در تریدینگ ویو

اتصال به بروکرها و انجام معامله به صورت آنلاین

سایت tradingview این امکان را برای کاربران خود فراهم می کند که به راحتی بتوانند به وسیله API به بروکر مورد نظر خود وصل شده و به صورت مستقیم به انجام معامله های مربوط به بازاری بپردازند که در آن فعال هستند.با کمک این سایت شما می‌توانید به یکی از بروکرهای که در آن حساب کاربری دارید متصل شوید و از تریدینگ ویو به صورت مستقیم خرید و فروش انجام بدید.

آموزش سالیدیتی برنامه نویسی قرارداد هوشمند Smart contracts

ایجاد حساب دمو در tradingview

از ویژگی‌های جالب این سایت وجود فضای است که کاربران مبتدی می توانند با استفاده از پول‌های مجازی در بازار واقعی اقدام به خرید و فروش کنند. استفاده از این این امکانات رایگان بوده و بدون ریسک می‌توانید در بازارهای مالی ترید کنید. این بخش که با نام Paper Trading معرفی شده، صفحه‌ای نمایش داده می شود که می توانید با انتخاب گزینه Paper Trading وارد بخش ترید شوید.

مشاهده  الگوریتم اجماع در بلاک چین چیست؟

امکان Paper Trading یک امکان رایگان است و همه افرادی که در سایت ثبت نام کنند، چه حرفه ای و چه غیر حرفه ای می توانند از آن بهره مند شوند. در این حالت، همه سود و زیان ها ثبت می شوند تا کاربر بتواند در نهایت نتیجه به دست آمده را مشاهده و خطاهای خود را برطرف کند.

کد نویسی و ایجاد الگوریتم

از امکانات ویژه دیگر سایت تریدینگ ویو (tradingview) ایجاد معاملات الگوریتمی با استفاده از فضای کد نویسی می‌باشد. این فضا با نام Pine Edit معرفی شده است که با کدنویسی در این قسمت می‌توانید اندیکاتورهای مخصوص به خود را طراحی کنید. برای ورود به این قسمت می‌توانید بر روی گزینه Pine Edit  در قسمت پایین کلیک کرده تا وارد فضای کدنویسی شوید.

در واقع Pine Edit زبان برنامه نویسی است که مخصوص این سایت است و به برنامه نویسان این امکان را می دهد که خودشان بتوانند اندیکاتور درست کنند و استفاده کنند. همچنین این امکان را خواهند داشت که استراتژی های معاملاتی خود را تعریف کرده و بر روی نمودارها به بررسی و ارزیابی آن بپردازند.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین دوره ها

برچسب های محبوب

Mapping Solidity Inheritance آموزش برنامه نویسی سالیدیتی آموزش سالیدیتی آموزش قرارداد هوشمند اجزای قرارداد هوشمند ارز دیجیتال اتریوم ارز دیجیتال یونی ارزهای متاورسی الگوریتم اثبات کار الگوریتم اجماع امنیت کیف پول اهمیت قرارداد هوشمند اپلیکیشن متمرکز برنامه نویس سالیدیتی برنامه نویسی اتریوم برنامه نویسی بلاکچین برنامه نویسی ریمیکس برنامه نویسی سالیدیتی برنامه نویسی شی‌ گرا برنامه نویسی قرارداد هوشمند بلاکچین بلاک چین اتریوم بهترین ارزهای دیجیتال ترون چیست توسعه دهنده سالیدیتی صرافی های ارزدیجیتال صرافی‌ غیرمتمرکز قرارداد هوشمند قیمت پولکادات متاورس مزایای قرارداد هوشمند نوشتن سیستم رای گیری با سالیدیتی نوشتن قرارداد هوشمند واقعیت مجازی متاورس ویژگی‌های اتریوم پلتفرم های ارزدیجیتال پیش نیاز قرارداد هوشمند کاربرد قرارداد هوشمند کد نویسی سالیدیتی کسب درآمد با قرارداد هوشمند کسب درآمد در متاورس کیف پول ارزدیجیتال کیف پول الکترونیکی کیف پول نرم‌افزاری