دوج کوین چیست؟

دوج کوین چیست؟
ارزهای دیجیتال

دوج کوین چیست؟

در دنیایی که هر روز یک چیز جدیدی اختراع می‌شود، دیگر کاربرد پول فیزیکی در جهان امروزی به پایین‌ترین حد ممکن خود رسیده است. به گونه‌ای که امروزه برای انجام معاملات از پول‌های مجازی مانند کارت‌های بانکی و از همه مهم‌تر از ارز‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند. همواره معاملات با پول‌های مجازی بسیار ساده‌تر و با خیالی آسوده‌تر است. زمانی که وارد دنیای ارز‌های دیجیتال می‌شویم همانند آن است که در یک دنیای جدید تازه به دنیا آمده‌ایم. این دنیا با بسیاری از دنیا‌های دیگر بسیار متفاوت و از همه مهم‌تر پیشرفته‌تر هم هست. به همین سبب باید از قبل یک پیش دانسته‌ای درباره انواع ارز‌ها و چگونگی استخراج آنها را برای ورود نیز داشته باشیم. ما در این مقاله قصد داریم به یکی از انواع ارز‌های دیجیتال یعنی دوج کوین بپردازیم و به شما بگوییم دوج کوین چیست؟ پس با ما همراه باشید.​

دوج کوین توسط چه کسانی ساخته شده است؟

خالق دوج کوین کیست

بیلی مارکوس و جکسون یالمر از نخستین جوانان موسس دوج کوین در سال 2013 نیز به شمار می‌روند. آنها دوج کوین را مبتنی و بر اساس الگوریتم بلاک چین‌ها ساخته‌اند.آنها از نماد سگ Shiba Inu که یک سگ شکاری در ژاپن می باشد، برای آرم خود استفاده کردند. رمز ارزی که در ابتدا تنها برای شوخی ساخته شده بود و کاربردی جز طنز و خوش گذرانی نداشت. اما دیری نگذشت که دوج کوین به یکی از محبوب‌ترین رمز ارزهای جهان بدل شد. یکی از ویژگی‌هایی که دوج کوین را از سایر ارزهای دیجیتال متفاوت و منحصر به فرد می‌کرد، این بود که واحد‌های بسیار نامحدودی را می‌توانستیم از دوج کوین استخراج کنیم. به سبب همین امر بود که کارمزد تراکنش‌های دوج کوین به حد بسیار پایینی برسند.

حامیان دوج کوین چه کسانی بودند؟

از حامیان پراپاقورس دوج کوین می‌توان از ایلان ماسک، مارک کوبان و بیش از ده‌ها فرد بزرگ دیگر یاد کرد که تاثیر بسزایی در رشد این رمز ارز بسیار محبوب و ارزان قیمت نیز داشتند. جامعه‌ای فعال در تکنولوژی یکی از اصلی‌ترین نکات و پوئن‌هایی بود که موجب شد شرکت‌ها و کار‌آفرینان به دوج کوین توجه ویژه‌ای کنند.

مشاهده  استیکینگ (staking) در ارز دیجیتال چیست؟

ایلان ماسک حامی دوج کوین

اگر ایلان ماسک به اظهارنظر یا توییت در DOGE ادامه دهد، مطمئناً بازار برای این رمزارز گرم‌ تر و پرطرفدار‌تر باقی خواهد ماند. تاکنون لقب «پدر دوج» را به ماسک نسبت داده‌اند. ایلان ماسک معتقد است که Dogecoin (DOGE) یک ارز دیجیتال مردمی است و خرج کردن آن راحت‌ تر از دارایی‌های رمزنگاری بزرگ مانند بیت‌کوین است.

ارز دیجیتال و دوج کوین

دوج کوین که با واحد اختصاری DOGE در بازار‌های ارز دیجیتال نمایش داده می‌شود. دوج کوین به صورت عامیانه یک ارز دیجیتالی بود که به عبارتی برای انتقال پول (ارزش) ساخته شده بود. دوج کوین هم همانند بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتالی بود اما تنها تفاوتی که با همه ارز‌های دیجیتال داشت این بود که هدفش در ابتدا تنها برای شوخی و طنز بود و نه چیز خاص دیگری.

وام دهی در ارزهای دیجیتال

لوگو و نام DOGE

«Dogecoin» یک ارز رمزنگاری شده مبتنی بر «Luckycoin» است. این ارز رمزنگاری شده در قالب یک جایگزین دوستانه‌ تر و قابل دسترس‌تر برای بیت کوین در نظر گرفته شد. به همین دلیل، هیچ ویژگی خاصی وجود ندارد که «Dogecoin» را از این مجموعه جدا کند. طراحی این رمزارز براساس «لایت‌کوین» است.

لوگو و نام DOGE

در حقیقت می‌توان گفت که نام و ایده لوگو ارز دیجیتال دوج کوین از یک نژاد سگ با نام شیبا اینو که قبل از اینکه دوج کوین ساخته شود از آن به عنوان میم‌های خنده‌دار و طنز استفاده می‌شد، الهام گرفته شده است. بنابراین می‌توان گفت که دوج کوین با اینکه در ابتدا برای هدف خاصی ساخته نشده بود و تنها برای طنز و شوخی ساخته شده بود اما در طول یکی دو سال که با اوج بیماری کرونا گذشت این ارز به یکی از محبوب‌ترین ارز‌های دیجیتال تبدیل شده است و توانسته جایگاه خودش را در میان مردن به دست آورد.

لاکی کوین

حامیان و توسعه‌دهندگان ارز دوج کوین برای اینکه بتوانند این ارز دیجیتال را به وجود بیاورند، با استفاده از لاکی کوین فورک و ارتقا یافته‌اند. حال جالب است که بدانید لاکی کوین خود ارتقا یافته لایت کوین است و خود لایت کوین هم باز بخشی از بیت کوین به حساب می‌آید. یکی از نکاتی که درصد ریک لاکی کوین را همانند بیت‌کوین و لایت کوین بیشتر می‌کرد، این بود که هیچ ماینری اطلاع نداشت که برای هر مقدار بلاک به چه اندازه پاداش مشخصی دریافت می‌کند و این پاداش به صورت تصادفی به ماینر‌ها تعلق می‌گرفت.

مشاهده  ارز دیجیتال ترون چیست؟

استخراج ارزدیجیتال دوج

ماینر‌ها می‌توانند همانند بیت کوین، دوج کوین هم نیز استخراج کنند. اما یک تفاوت اصلی میان بیت کوین و دوج کوین وجود داشت و آن این بود که ارز دیجیتال بیت کوین در نهایت 21 میلیون واحد استخراج خواهد داشت. در حالی که دوج کوین چنین محدودیتی را نداشت و می‌توانست برای استفاده از دوج کوین به عنوان یک پول برای روش پرداخت، نیز واحد‌های بسیار نامحدودی را استخراج کرد. البته یک نکته حارض اهمیت هم وجود داشت، که تعداد واحد‌هایی که می‌توان هر ساله از دوج کوین استخراج کرد محدود است و بنابراین در سال دوج کوین نرخ تورم ثابتی را به همراه دارد.

استخراج ارزدیجیتال دوج
استخراج ارزدیجیتال دوج کوین

بلاکچین دوج کوین می تواند حدود 30 تراکنش در ثانیه را پردازش کند که بسیار بیشتر از بیت کوین است. از الگوریتم گواه اثبات کار یا PoW استفاده می کند، که می توان دوج DOGE را استخراج کرد. پاداش های اولیه بلاک دوج کوین به صورت تصادفی طراحی شده و بین صفر تا یک میلیون دوج متغیر است و این امر ادامه یافت تا زمانی که به 100 میلیارد رسید و در فوریه 2018 اتفاق افتاد. از آن زمان، هر بلاک استخراج شده 10000 دوج پاداش می دهد.

استیکینگ (staking) در ارز دیجیتال چیست؟

5 علل اصلی در پر طرفدار بودن Dogecoin

تنها 5 دلیل اصلی برای محبوبیت دوج کوین در بین مردم جهان و شرکت‌ها وجود دارد که عبارت است از:

1- ایده‌ پردازی بامزه در ساخت نام و لوگو

2- عرضه در زمانی منساب

3- جمع‌ آوری کمک‌های مالی برای اعطا به خیریه

4- کاربرد در پرداخت‌های کوچک

مشاهده  همه چیز در مورد ایردراپ (Airdrop)

5- مورد حمایت قرار گرفتن توسط شرکت‌ها و بسیاری از افراد مشهور جهان

چگونگی کار دوج کوین

برای خرید و استفاده از دوج کوین کاربران باید 7 مرحله را که چیز بسیار پیچیده‌ای هم نیست را طی کنند. این 7 مرحله عبارت است از:

1- ابتدا یک نفر با توجه به مفدار پولی که در کیف پول مجازی خود دارد درخواست خرید دوج کوین را به شبکه اصلی ارسال می‌کنند.

2- درخواست فرد خریدار به تمامی افرادی که به نوعی به شبکه عظیم دوج کوین به خصوص ماینر‌ها متصل هستند نیز ارسال می‌شود.

3- اعضایی که به این شبکه متصل هستند این درخواست و تراکنش را بررسی می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که در خواست ارسال شده معتبر و اصل است و هیچ تقلبی در آن وجود ندارد.

عملکرد دوج کوین

4- در مرحله چهارم یکی از ماینر‌هایی که به شبکه دوج کوین متصل است تراکنش را انتخاب می‌کند و آن را داخل جعبه‌ای مجازی با نامی آشنا یعنی بلاک چین قرار می‌دهند. سپس ماینر برای حل یک مسئله زیاضی که بسیار پیچیده هم است با سایر ماینر‌ها رقابت می‌کند و در نهایت تنها یک ماینر به جواب می‌رسد.

5- دیگر اعضای شبکه بلاک را بررسی می‌کنند و درصورت تایید به زنجیره‌ای از بلاک‌های قبلی (بلاک چین) اضافه می‌کنند.

6- یکی از نکات قابل توجه در خرید دوج کوین این است که هیچ تراکنش را نمی‌توان برگشت زد. زیرا تمامی بلاک‌ها به هم متصل و مرتبط هستند و نمی‌توان بلاک چین‌ها را دستکاری کرد.

7- در نهایت پس از گذراندن تمامی مراحل، تراکنش به دست گیرنده نیز می‌رسد و موجودی کیف پول فرد درخواست کننده نیز افزایش می‌یابد.

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) چیست

امنیت دوج کوین Dogecoin

دوج کوین از زمان راه اندازی چندین مشکل امنیتی داشته است. در 25 دسامبر 2014، یک کیف پول دوج کوین به نام دوج ولت هک شد. هکرها 21 میلیون دوج کوین، به ارزش 12 هزار دلار را سرقت کردند. با این حال انجمن دوج کوین برای جبران خسارت کاربران 13 هزار دلار پرداخت کرد.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین دوره ها

برچسب های محبوب

Mapping Solidity Inheritance آموزش برنامه نویسی سالیدیتی آموزش سالیدیتی آموزش قرارداد هوشمند اجزای قرارداد هوشمند ارز دیجیتال اتریوم ارز دیجیتال یونی ارزهای متاورسی الگوریتم اثبات کار الگوریتم اجماع امنیت کیف پول اهمیت قرارداد هوشمند اپلیکیشن متمرکز برنامه نویس سالیدیتی برنامه نویسی اتریوم برنامه نویسی بلاکچین برنامه نویسی ریمیکس برنامه نویسی سالیدیتی برنامه نویسی شی‌ گرا برنامه نویسی قرارداد هوشمند بلاکچین بلاک چین اتریوم بهترین ارزهای دیجیتال ترون چیست توسعه دهنده سالیدیتی صرافی های ارزدیجیتال صرافی‌ غیرمتمرکز قرارداد هوشمند قیمت پولکادات متاورس مزایای قرارداد هوشمند نوشتن سیستم رای گیری با سالیدیتی نوشتن قرارداد هوشمند واقعیت مجازی متاورس ویژگی‌های اتریوم پلتفرم های ارزدیجیتال پیش نیاز قرارداد هوشمند کاربرد قرارداد هوشمند کد نویسی سالیدیتی کسب درآمد با قرارداد هوشمند کسب درآمد در متاورس کیف پول ارزدیجیتال کیف پول الکترونیکی کیف پول نرم‌افزاری